בכיר בליכוד נגד בן גביר: "עריצות המיעוט"

חבר הכנסת מהליכוד, דני דנון, תקף בחריפות את יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, בעקבות דרישתו כי הנציג של הקואליציה בוועדה למינוי שופטים יהיה ממפלגתו: "לא ייתכן שהם יאיימו עלינו ואנחנו נעבור לדום"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 29/05/23 16:38 ט בסיון התשפג

בכיר בליכוד נגד בן גביר: "עריצות המיעוט"
דני דנון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במסגרת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לעוצמה יהודית, הוחלט כי אחד הנציגים של הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים יהיה נציג של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. בראיון לתכנית הרדיו "בנימני וגואטה" ברשת ב', חבר הכנסת  דני דנון, תקף היום (ב') בחריפות את בן גביר ואמר כי הנציג חייב להיות מהליכוד.

"יש דבר שנקרא 'עריצות המיעוט'"

בפתח הראיון, הביע דנון את עמדתו כי הנציג בוועדה צריך לבוא מהליכוד ולא אף ממפלגה אחרת בקואליציה. " כרגע השאלה היא מי יהיה הנציג של הקואליציה ואני חושב שהליכוד צריך להוביל ולא  להיות מובל. ולכן אני חושב שהנציג צריך לבוא משורות הליכוד", אמר חבר הכנסת מהליכוד.

השר בן גביר |

השר בן גביר | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כאמור, חבר הכנסת מהליכוד תקף בחריפות את עוצמה יהודית ואת העומד בראשה, איתמר בן גביר. "ראינו במו"מ של הרכבת הממשלה שהם באו עם תיאבון מוגבר, לקחו המון תפקידים. ההסכם הקואליציוני נוהל בצורה רשלנית וגם בתקציב. יש דבר שנקרא 'עריצות המיעוט'. אתה רואה שאנחנו בשותפות, בקואליציה, ורוצים לשתף פעולה אבל לא יתכן שכל פעם יבואו ויגידו תחזיקו אותנו או בן גביר יאיים על ואנחנו נעבור לדום. אנחנו צריכים גם לזכור, יש גם 32 ח"כים מהליכוד, ראש ממשלה משלנו", אמר דנון.

"יש גבול לסחטנות של בן גביר"

מוקדם יותר היום, דנון ביקר את התנהלותו של בן גביר בישיבת סיעת הליכוד שהייתה סגורה לתקשורת. "עם כל הכבוד, הסיכומים במו"מ הקואליציוני, שהתנהלו באופן חובבני, לגבי נציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים, היו על בסיס ההנחה שלקואליציה יהיו שני נציגים ח"כים בוועדה", התלונן דנון, "כעת, אם ההבנה היא שלקואליציה יהיה נציג אחד בוועדה הוא לא יכול להיות של בן גביר. הנציג חייב להיות של הליכוד. יש גבול לסחטנות של בן גביר. הגיע הזמן שהליכוד יעמיד אותו במקום. צריך לבחור באחד מהחברים בסיעה שיושבים פה והציגו את מועמדותם", כך אמר שגריר ישראל באו"ם לשעבר.