במחנה הממלכתי תוקפים: "לפיד מסכן את המהלך הגדול שעבדנו עליו"

בעקבות בקשתו של לפיד מחבריו לאופוזיציה שלא להציג מועמדים נוספים לוועדה לבחירת שופטים, גורם בכיר במחנה הממלכתי תוקף: "ללפיד היה חשוב 'לגנוב סוסים' ולהכריז על מועמדת מטעמו ללא תיאום עם שאר חברי האופוזיציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/23 13:02 ט בסיון התשפג

במחנה הממלכתי תוקפים: "לפיד מסכן את המהלך הגדול שעבדנו עליו"
לפיד וגנץ, צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

המתח באופוזיציה נמשך: גורם במחנה הממלכתי פרסם היום (ב') תדריך נגד דבריו של יאיר לפיד, שהזהיר היום את חבריו באופוזיציה שלא ישלחו מועמדים נוספים לבחירות לוועדה לבחירת שופטים. זאת כדי שנציגתו - קארין אלהרר, תבחר, וכדי למנוע מצב בו חלוקת קולות רחבה יותר תוביל לאבדן נציגות האופוזיציה. 

הכריז על מועמדת ללא תיאום עם חברי האופוזיציה 

אולם, כאמור, במחנה הממלכתי לא קונים את דבריו של יו"ר יש עתיד ומאשימים אותו בכך ש"רתם את העגלה לפני הסוסים", וביצע מחטף מבלי להיוועץ עם חבריו מהאופוזיציה. "לפי הסיכום שהתגבש, הקואליציה תעמיד מועמד אחד בלבד ותקיים את הבחירות במועדן ב-14.6. יו"ר הכנסת טרם הכריז על מועד הבחירות והמועד האחרון להגשת מועמדות כפי שנדרש בכדי להבטיח את הסיכומים"  הסביר הגורם במחנה הממלכתי. "אבל ללפיד היה חשוב 'לגנוב סוסים' ולהכריז על מועמדת מטעמו ללא תיאום עם שאר חברי האופוזיציה".

קארין אלהרר

קארין אלהרר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד אמר ותקף: "כל זאת כשקיום הבחירות ב-14.6 טרם הובטח. זה גול עצמי מפואר למאמצים שאנו משקיעים במשך שבועות ופרס לקואליציה". לדבריו: "ממליצים לו ולכולנו, לרכז את המאמצים בעת הזו בדבר החשוב - לדאוג שיקבע המועד, ולוודא שהקואליציה מעמידה מועמד אחד מטעמה כפי שסוכם, כך שנציגות האופוזיציה תובטח".

לפיד: "האופוזיציה לא יכולה שוב להרוס לעצמה"

נזכיר כי מוקדם יותר היום ראש האופוזיציה יאיר לפיד, אמר כי, "האופוזיציה לא יכולה שוב להרוס לעצמה. קורא לחברי באופוזיציה לא לפצל את הקולות ולהתייצב מאחורי קארין אלהרר כנציגה שלנו בוועדה לבחירת שופטים". עוד אמר: "לא יעלה על הדעת שניתן ללוין ורוטמן מתנה כזו ונפצל את ההצבעה". 

כאמור, המועמדת שעליה מדובר במחנה הממלכתי לוועדה לבחירת שופטים היא חברת הכנסת פנינה תמנו שטה, שעשויה לזכות לתמיכה של חלק מחברי הקואליציה, כך דיווח עיתונאי עמית סגל

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה צילום: Miriam Alster/Flash90