מתיחות באופוזיציה: לא ייתכן שניתן לרוטמן מתנה כזאת

לאחר שפורסם כי גם המחנה הממלכתי שוקל להציג מועמדת לוועדה לבחירת שופטים, יאיר לפיד שמעוניין כי ח"כ קארין אלהרר תבחר כנציגת האופוזיציה, מזהיר: "האופוזיציה לא יכולה שוב להרוס לעצמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/23 10:34 ט בסיון התשפג

מתיחות באופוזיציה: לא ייתכן שניתן לרוטמן מתנה כזאת
יאיר לפיד , צילום: Revkin Fenton/Flash90

בעוד הדיונים בבית הנשיא על הרפורמה המשפטית נמשכים, בשבועות הקרובים יתקיימו הבחירות לוועדה לבחירת שופטים. באופוזיציה כמובן מעוניינים שאחד מנציגי הכנסת יהיה משלהם, ויאיר לפיד הציג את חבר הכנסת קארין אלהרר כמועמדת.

בשל כך, במפלגת  יש עתיד חוששים כי מועמד ממפלגה אחרת, כדוגמת ח"כ אפרת רייטן ממפלגת העבודה, יתמודד גם הוא לוועדה. זאת מכיוון שמתמודד נוסף עלול להביס את אלהרר, ובמקרה הגרוע יותר-  לגרום להפסד כללי של האופוזיציה בשל פיזור רחב יותר של הקולות.

קארין אלהרר

קארין אלהרר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפיד: "האופוזיציה לא יכולה שוב להרוס לעצמה"

בתוך כך ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה יאיר לפיד, אמר כי, "האופוזיציה לא יכולה שוב להרוס לעצמה. קורא לחברי באופוזיציה לא לפצל את הקולות ולהתייצב מאחורי קארין אלהרר כנציגה שלנו בוועדה לבחירת שופטים". עוד אמר: "לא יעלה על הדעת שניתן ללוין ורוטמן מתנה כזו ונפצל את ההצבעה".

כאמור, המועמדת שעליה מדובר במחנה הממלכתי לוועדה לבחירת שופטים היא חברת הכנסת פנינה תמנו שטה, שעשויה לזכות לתמיכה של חלק מחברי הקואליציה, כך דיווח עיתונאי עמית סגל