נתניהו על האיומים של לוין: "לא עושה רושם"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר בשיחה עם מקורביו כי הוא אינו מתרגש מאיומי ההתפטרות של שר המשפטים, יריב לוין, במידה והרפורמה המשפטית לא תקודם: "אז שיאיים בסדר מה אני אגיד לכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/23 08:33 כו באייר התשפג

נתניהו על האיומים של לוין: "לא עושה רושם"
נתניהו עם לוין, צילום: Alex Kolomoisky/POOL

"לא עושה רושם": שר המשפטים, יריב לוין, אמר בשיחות סגורות אמר כי אם הממשלה לא תחוקק לפחות חלק מן הרפורמה המשפטית ייתכן והוא יפרוש מתפקידו. בתוך כך, ראש הממשלה, בנימין נתניהו התייחס לראשונה בשיחה עם מקורבי לפרסומים על איומי ההתפטרות של לוין.

על פי פרסום של הכתב הפוליטי של גלי צה"ל, יובל שגב, נתניהו אמר למקורביו כי הוא אינו מתרגש מהאיומים של לוין. "כל הזמן הוא מאיים, יש דיווחים בתקשורת 'יריב לוין מאיים'. אז שיאיים בסדר מה אני אגיד לכם, זה לא עושה רושם", אמר נתניהו. 

לוין, רוצה הפגנות גדולות

לוין, רוצה הפגנות גדולות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הדרישה של לוין מנתניהו - והאיום: "מה יש לי לחפש בתפקיד?"

כאמור, על פי פרסום של חדשות 12, שר המשפטים, אמר בשיחות סגורות  כי אם הממשלה לא תחוקק לפחות חלק מן הרפורמה, ייתכן ויפרוש מתפקיד. "רגע ההכרעה על הרפורמה הוא אחרי אישור התקציב", אמר לוין, והוסיף כי לדעתו עדיף שהחקיקה תיעשה מתוך הידברות והסכמה עם האופוזיציה, אולם גם אם לא - יש לחוקק לפחות חלק ממנה. "עדיף בהסכמה אבל אם לא - צריך לחזור לחוקק לפחות משהו מהרפורמה". בדבריו נשמע איום בפרישה מתפקידו כשר המשפטים: "אם עד סוף כנס הקיץ לא עובר לפחות חלק מהרפורמה, מה יש לי לחפש בתפקיד?"

נתניהו ולוין,

נתניהו ולוין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העיתונאי עמית סגל, כתב כי לדעתו, "נתניהו היה רוצה לסיים את כנס הקיץ בלי רפורמה כדי להתרחק מהאירוע". לדבריו:  "לוין מסמן קו בחול: עוד בכנס הזה, בשבועות הקרובים", והותיר שאלה פתוחה: "מה יעשה נתניהו?"