הרפורמה המשפטית בזמן המשא ומתן בבית הנשיא: לוין מנסה לקרב את עבאס

על אף השיחות בבית הנשיא, שר המשפטים ממשיך לנסות ולקדם את הרפורמה במערכת המשפט דרך קירובו של יו"ר רע"מ, שהציב דרישות: השפעה על מינוי שופטים וכלים למאבק בפשיעה הערבית | הצדדים מכחישים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/05/23 21:57 יג באייר התשפג

בזמן המשא ומתן בבית הנשיא: לוין מנסה לקרב את עבאס
השר יריב לוין | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צוותי המשא ומתן של הקואליציה, יש עתיד והמחנה הממלכתי נפגשו היום (ה') להמשך המשא ומתן בדיונים המתנהלים בבית הנשיא, בעניין הרפורמה במערכת המשפט. הצדדים דנו בסוגיית הסבירות ושיפור השירות לאזרח ובכך סיימו את סבב הדיונים הראשון במכלול הנושאים. בתוך כך, שר המשפטים יריב לוין ממשיך לפעול לקידום הרפורמה. 

עבאס ביקש: הפסקת המתקפות על רע"מ

על פי פרסום ב"חדשות 12", לוין נמצא בקשר ישיר ורציף עם יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס ואנשיו, זאת כדי שיצביעו בעד החקיקה. על פי הדיווח עבאס דורש השפעה של מפלגתו על השינויים במערכת המשפט כמו למשל בסוגיית מינוי השופטים. בנוסף, עבאס ביקש כלים למאבק בפשיעה הערבית והפסקת המתקפות על רע"מ, בדרך להפוך אותה לשותפה לגיטימית.

בלשכתו של לוין מכחישים את הדברים וכך גם ברע"מ. במקביל, בלשכותיהם טענו כי המגעים היחידים בנושא מתקיימות רק בבית הנשיא וכי יש צורך ב"תמיכה רחבה".

רע"מ |

רע"מ | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו לאופוזיציה: "אנחנו רוצים הסכמות ואתם רק אומרים לא"

מליאת הכנסת התכנסה השבוע לדיון 40 החתימות בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנושא חוקה לישראל. נתניהו האשים בנאומו את האופוזיציה כי היא לא מעוניינת להגיע להסכמות סביב הרפורמה המשפטית. "אחים אנחנו - אבל התנ"ך מלמד אותנו שיש כמה סוגים של אחים. יש אחים כמו קין והבל ויש אחים כמה משה ואהרן. מה שאני שמעתי כאן במהלך הנאומים זה השמצות והסתות. אנחנו רוצים הסכמות ואתם רק אומרים 'לא, לא, לא'. אשמח לשמוע למה אתם כן מסכימים, כי זה יקדם אותנו בשיח", אמר נתניהו.

יריב לוין "מפרגן" למנסור עבאס ולרע"מ, ארכיון: