התקציב מגיע: הצפי להצבעות והתאריך שמאיים על הממשלה

בועדת הכספים מקיימים מרתון של דיונים על חוקי תקציב המדינה במטרה להעבירו במליאת הכנסת כבר בעוד שבועיים - אם זה לא יקרה הממשלה יכולה להתפרק

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 09/05/23 15:57 יח באייר התשפג

התקציב מגיע: הצפי להצבעות והתאריך שמאיים על הממשלה
השר בצלאל סמוטריץ' , צילום: Sraya Diamant/Flash90

מאז חזרה הכנסת מפגרת פסח, בקואליציה עסוקים רק בדבר אחד, אישור תקציב המדינה לשנים 2023-2024. משימה לא פשוטה, שצפויה להקנות לממשלה הרבה שקט, או לפחות כפי שמקווה נתניהו, לשנה וחצי הקרובות. 

התאריך האחרון לאישור התקציב

בסביבת שר האוצר נערכים להצביע על התקציב בעוד שבוע וחצי, בשבוע שיתחיל בתאריך ה-22.5, מדובר בשבוע קצר משום שביום חמישי בערב יחול חג השבועות מה שאומר שחברי הכנסת יעבירו לילות לבנים במשכן הכנסת. אמנם הסיכויים לכך נמוכים מאוד, אבל אם לא יעבור תקציב המדינה עד ה-29.5 הממשלה תתפרק. 

נתניהו וסמוטריץ

נתניהו וסמוטריץ' - עובדים על התקציב צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מה שקורה בימים אלה הוא בעיקר מרתון של דיונים והצבעות בוועדת הכספים כדי לאשר לקריאה שניה ושלישית את כל החוקים שכלולים בחוק ההסדרים שעובר יחד עם התקציב. על פי גורמים בקואליציה כרגע אין חילוקי דעות חריפים בין סיעות הקואליציה על סעיפים בתקציב המדינה, אבל לא מן הנמנע שעימותים כאלה יצוצו ברגע האחרון. 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס אתמול לקרבות אפשריים בקואליציה סביב התקציב ואמר: "אני אומר לכל חבריי לקואליציה: זו העת ללכידות ולמשמעת קואליציונית כולנו מחויבים להחלטות הממשלה ולא נשלים עם הפרת משמעת של איש הישר בעיניו יעשה".