חייב להתפטר: התנאי של לפיד לח"כ הסרוג

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, הציב תנאי לח"כ אלעזר שטרן כי הוא מתכוון לרוץ לראשות עיריית חיפה, הוא חייב להתפטר מהכנסת עם הגשת המועמדות בתמורה לקבלת מימון מהמפלגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/23 20:04 יז באייר התשפג

חייב להתפטר: התנאי של לפיד לח"כ הסרוג
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הבחירות לרשויות המקומיות מתקרבות וכמה מחברי כנסת שוקלים את צעדיהם הבאים, ביניהם הוא חבר הכנסת הסרוג מיש עתיד, אלעזר שטרן, ששוקל להתמודד על ראשות העיר חיפה. בתוך ראש האופוזיציה יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הציב תנאי לכל מי שמעוניין במפלגתו לרוץ בבחירות לרשיות המקומיות. 

על פי פרסום של הכתב הפוליטי של "ישראל היום", אמיר אטינגר, לפיד הציב תנאי לשטרן כי אם הוא מתכוון לרוץ לראשות עיריית חיפה, עליו להתפטר מהכנסת עם הגשת המועמדות בתמורה לקבלת מימון מהמפלגה. התנאי תקף גם לחברת הכנסת אורנה ברביבאי ששוקלת לרוץ לראשות העיר תל אביב ולכל מי שיתמודד מהח"כים של יש עתיד.

אלעזר שטרן.

אלעזר שטרן. צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

סדקים ביש עתיד: בכיר במפלגה רוצה להחליף את יאיר לפיד

כאמור, בעוד שניים מחברי הכנסת מיש עתיד שוקלים להתמודד בבחירות לרשויות המקומיות, יש גם כמה חברי הכנסת ששוקלים להתמודד על ראשות יש עתיד. חבר הכנסת רם בן ברק הודיע אתמול (א') לראשונה על כוונתו להתמודד מול יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, על ראשות המפלגה. 

רם בן ברק

רם בן ברק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אני מתמודד ואעשה כל מאמץ לזכות", הודיע בן ברק בראיון בגל"צ. "הוא עומד כבר הרבה מאוד זמן בראשות המפלגה, ויכול להיות שצריך גם דברים חדשים. אני חושב שיש לי ניסיון בתחומים מסוימים שיש לו פחות ניסיון. אני מביא דבר חדש".