הפוליטיקאים החרדים הודיעו: לא נגיע לטקס יום הזיכרון

לאחר לחץ מצד משפחות שכולות - השר גולדקנופף שיגר מכתב בו הודיע כי לא יגיע לבית העלמין ביום הזיכרון: "ישנן משפחות שכולות שהדבר עשוי לגרום להן לאי נוחות. מעדיף לא לפגוע" | גם סגן השר יעקב טסלר ביטל את השתתפותו בטקס בבאר טוביה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/04/23 15:39 ב באייר התשפג

הפוליטיקאים החרדים הודיעו: לא נגיע לטקס יום הזיכרון
גולדקנופף וטסלר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר קריאות של מספר משפחות שכולות נגד הגעת חברי כנסת שלא שירתו בצבא לבתי העלמין ביום הזיכרון, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף הודיע היום (א') כי הוא מבטל את השתתפותו. גולדקנופף שהיה אמור לקחת חלק בטקס יום הזיכרון בבית העלמין בקריית גת, שלח מכתב ליו"ר יד לבנים בעיר בו כתב: "אני מעדיף שלא לפגוע". מלבדו, גם סגן השר יעקב טסלר הודיע שלא יגיע לבית העלמין בבאר טוביה. 

השר גולדקנופף: "אין הדבר נכון, אך אני מעדיף שלא לפגוע ברגשותיהן"

"עז היה חפצי להגיע, לכבד את זכר הנופלים הי"ד, לומר פרק תהילים לעילוי נשמתם ולהשמיע דברים עליהם ובזכות בני המשפחות היקרות", כתב גולדקנופף במכתב ששלח, אבל הסביר שמכיוון שישנן משפחות שכולות שהגעתו תגרום להן לחוסר נוחות, החליט לבטל את הגעתו: "נוכחתי לדעת שלצד בני משפחות שכולות שחפצו בהגעתי כנציג מטעם הממשלה, ישנן משפחות שכולות שהדבר עשוי לגרום להן לאי נוחות. אין הדבר נכון, אך אני מעדיף שלא לפגוע ברגשותיהן".

יום הזיכרון בשנה שעבר

יום הזיכרון בשנה שעבר צילום: Gili Yaari /Flash90

"איני מעוניין לשמש חלילה עילה לשיבוש סדר יום כה מיוחד ובעל משמעות". המשיך וכתב השר, "לכן, בזמן הטקס נגיע אל הכותל המערבי בירושלים, ואומר שם פרקי תהילים לעילוי נשמת הקדושים ונעתיר בתפילה שבורא עולם ברחמיו ישם שלום עלינו ועל כל ישראל".