השר הבכיר במכתב דחוף לנתניהו: "הסכמים יש לכבד"

דחיית החקיקה של פסקת ההתגברות בשבוע ממשיכה להסעיר את הקואליציה, אחרי שגפני נטש את המליאה בזעם, גולדקנופף שיגר מכתב דחוף לנתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/23 16:55 כה בשבט התשפג

השר הבכיר במכתב דחוף לנתניהו: "הסכמים יש לכבד"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מתיחות בקואליציית נתניהו: אתמול (ד')) החליט חבר הכנסת שמחה רוטמן לדחות בשבוע את ההצבעה על הצעת חוק פסקת ההתגברות, במפלגות החרדיות מתעקשים לחוקק את החוק בהקדם וזעמו על המהלך. 

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף שיגר מכתב בהול לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא מוחה על דחיית החקיקה, "אבקש לוודא כי בכוונת הממשלה לעמוד על ההתחייבות לחוקק את פסקת ההתגברות ולהביא את הצע"ח להצבעה ביום רביעי הקרוב" כתב שר השיכון והוסיף: "הסכמים יש לכבד".

גולדקנופף לא לבד, אתמול חבר הכנסת משה גפני ממפלגת יהדות התורה החליט לעזוב את המליאה באמצע יום עמוס בהצבעות חשובות במחאה על ההחלטה של יו"ר ועדת חוקה חבר הכנסת שמחה רוטמן לדחות את ההצבעה על פסקת ההתגברות.

המהלך של ראשי המחאה

במקביל המחאה נמשכת, ראשי המחאה הודיעו היום: "ביום שני הקרוב אנחנו מכריזים על יום מחאה לאומי. היום יכלול צעדות והפגנות בשעות הבוקר בערים, השבתות של חלק מהעסקים, והפגנה בירושלים מול הכנסת בשעה שהכנסת להציע על חוק הדיקטטורה. אנו קוראים לציבור הרחב להתגייס למאמץ, אנחנו רואים עד כמה ההפגנות מרעידות את הקואליציה - עוד הרתמות ונוכל להפיל את חוק יסוד הדיקטטורה".