יהדות התורה בדרישה נחרצת לנתניהו: "הקם עוד היום ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון"

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס וח"כ יעקב טסלר בדרישה נחרצת לראש הממשלה: הקם עוד היום ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת אסון מירון. במקביל בוועדה המסדרת אושרה ועדת חקירה ממלכתית של יש עתיד ברוב 19 בעד מול 13 נגד

מתן ליונס מתן ליונס, חדשות כיפה 24/05/21 12:41 יג בסיון התשפא

יהדות התורה בדרישה נחרצת לנתניהו: "הקם עוד היום ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון"
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס וח"כ יעקב טסלר, פנו היום (ב') לראש הממשלה נתניהו לאחר ההצבעה בוועדה המסדרת, בדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית עוד היום. "אנא מנע דיונים מיותרים בכנסת והפיכת הקמת הוועדה לכלי ניגוח פוליטי. הבא עוד היום החלטה על הקמת ועדה לפי חוק ועדות" .

נתניהו

נתניהוצילום: David Cohen/Flash90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הסביר בעמוד הפייסבוק שלו את התנגדותו להקמת וועדת חקירה ממלכתית לאסון במירון, באי האמון שלו כלפיי מערכת המשפט. "בחוק של יש עתיד, בראשות הוועדה יעמוד שופט ומי שתמנה אותו ואת יתר חברי הוועדה היא נשיאת ביהמ"ש העליון. אין לי אמון במערכת המשפט ואני לא מוכן לחזק אותה ולתת לה סמכויות " וסמוטריץ' הבטיח: ""אלחם ככל יכולתי כדי שתוקם וועדת חקירה עם סמכויות של וועדת חקירה ממלכתית לחקירת האסון במירון".

כמו כן, אישרו חברי הוועדה המסדרת את הצעת החוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועי אסון מירון. 19 הצביעו בעד הקמת הוועדה ו-13 הצביעו נגד. שליש מחברי הוועדה, חברי גוש הימין, דרשו להביא לדיון שתי הצעות אחרות בנוגע מירון: הצעה להקמת ועדת חקירה ציבורית והצעה לסיוע כלכלי למשפחות נפגעי האסון. חברי הכנסת החרדים התנגדו לוועדת החקירה על אסון מירון של יש עתיד.

מהומה בדיון באסון במירון בכנסת: חברי גוש הימין יצאו מהדיון רגע לפני ההצבעה