נחשף: דרעי קיבל עידכונים בטחוניים בביתו

למרות שאינו מכהן כשר בממשלה, קיבל יו"ר ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי עדכונים ביטחוניים ומבצעיים בביתו מקצין במזכירות הצבאית | על אף הנחיית הייעוץ המשפטי: דרעי משתתף בקביעות בקבינט הביטחוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/23 21:41 כח בניסן התשפג

נחשף: דרעי קיבל עידכונים בטחוניים בביתו
אריה דרעי: קיבל עדכונים בבטחוניים בביתו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

למרות שאינו מכהן כשר בממשלה בשל החלטת בג"ץ , יושב ראש סיעת ש"ס, אריה דרעי, קיבל מראש הממשלה נתניהו דיווחים ביטחוניים חשאיים בביתו, כך על פי דיווח של מיכאל שמש. לא זאת בלבד, אלא שדרעי משתתף בקביעות בקבינט הביטחוני למרות הנחיית היעוץ המשפטי לממשלה.

על פי הדיווח, את ביתו של דרעי פוקד איש צבאי בכיר שמעביר לו עדכונים ביטחוניים ומבצעיים. זאת בנוסף להזמנות קבועות שמקבל דרעי מראש נתניהו לקחת חלק בקבינט המדיני-ביטחוני, אף על פי שהייעוץ המשפטי לממשלה הנחה כי ראש הממשלה אינו יכול להזמין ח"כ להשתתף בקביעות בישיבות הקבינט. במקביל, דרעי מתעדכן מהמזכיר הצבאי של ראש הממשלה במסגרת הפורומים הממשלתיים בהם הוא נמצא. 

נתניהו עם דרעי

נתניהו עם דרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בג"ץ פסל את מינויו רת דרעי, חבר הכנסת משה ארבל התמנה לשר

נזכיר כי שופטי בג"ץ הכריע ולפני כשלושה חודשים כי המינוי של שר הבריאות והפנים אריה דרעי היה פסול וכי הוא חורג מעילת הסבירות, ברוב של עשרה שופטים מול שופט אחד שהתנגד לפסילה, השופט אלרון . בעקבות כך ראש הממשלה בנימין נתניהו נאלץ לפטר את השר הבכיר מתפקידו. 

היום החליטה מליאת הכנסת על מינוי של ח"כ משה ארבל כשר הבריאות ושר הפנים במקומו של דרעי, כאשר 31 חברי כנסת הצביעו בעד ההחלטה, אל מול 12 שהתנגדו. יחד עם זאת, בהודעה שיצאה אתמול מטעם מפלגת ש"ס, נכתב על כי החלטה זו היא זמנית: "עד אשר הרב רבי אריה דרעי יוכל לחזור ולהתמנות לתפקיד השר, והרב ארבל יחזור לכהן כסגנו".