המשפחות השכולות מבקשות מחברי הכנסת: בואו לטקסים בזוגות

פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות שלח מכתב לחברי הכנסת בו ביקש שיבואו לטקסי יום הזיכרון בזוגות, קואליציה לצד אופוזיציה: "לצורך שמירה על תחושת הסולידריות הקדושה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/23 21:05 כז בניסן התשפג

המשפחות השכולות מבקשות מחברי הכנסת: בואו לטקסים בזוגות
חיילות על קברי חללי צה"ל, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

במכתב ששיגרו הבוקר (ג') ראשי "פורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות", התבקשו חברי-הכנסת המתכוונים להשתתף בטקסי יום הזיכרון להגיע "זוגות-זוגות", אופוזיציה לצד קואליציה. "השכול אינו מפריד בין ימין לשמאל. מאז ומעולם נשמר העיקרון המאחד בימי הזיכרון, והשנה - עלינו לעשות מאמץ עילאי לשמרו", נכתב.

"אנו מבקשים בכל לשון של בקשה מכל נבחרי הציבור וחברי הכנסת בפרט, להגיע לאזכרות הממלכתיות והמשפחתיות תוך הפגנת סולידריות בין האופוזיציה לקואליציה, באופן שבו כל חבר קואליציה שיגיע לאזכרה ילווה בחבר אופוזיציה, ולהיפך ("זוגות-זוגות")" כך  ביקשו חברי פורום "בוחרים בחיים" מכלל חברי הכנסת ה-25, לקראת טקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה שיתקיים בשבוע הבא.

"לצורך שמירה על תחושת הסולידריות הקדושה"

במכתב ציין הפורום כי "שנה זו אינה דומה לשנים עברו, נוכח האווירה הציבורית המפולגת והשסועה אותה חווה החברה הישראלית בימים אלה." לדבריהם, "לאור החשיבות הרבה בשמירה על כבודם וזכרם של יקירנו ביום הזה, הגענו לכלל מסקנה כי נכון יהיה לבקש מנבחרי הציבור לנהוג השנה באופן מיוחד", כתבו. "התנהלות כזו חשובה לא רק בשם שמירה על כבודם וזכרם של יקירינו, אלא גם, ובעיקר, לצורך שמירה על תחושת הסולידריות הקדושה שמאפיינת את היום הזה מידי שנה, ומהווה רכיב מהותי חסר תחליף בזהות ובתחושת השייכות הישראליות", הוסיפו.

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

את מכתבם סיימו ראשי הפורום בקריאת "כוחנו באחדותינו", וציינו: "השכול אינו מפריד בין ימין לשמאל. מאז ומעולם נשמר העיקרון המאחד הזה בימי הזיכרון, והשנה - עלינו לעשות מאמץ עילאי לשמרו. אל לנו להפוך את זכר יקירנו ואת זכרם של מי שחרפו את נפשם בהגנה על המדינה לעניין פוליטי".