חנן יובל סירב להופיע במשכן הכנסת ביום הזיכרון לחללי צה"ל: "גסי רוח"

הזמר והיוצר הוותיק והמוערך סירב להופיע במשכן הכנסת ביום הזיכרון לחללי צה"ל, וכתב למפיק האירוע כי "רזאת לא הכנסת שלי, על היושרה עבדתי כל החיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/23 20:48 ד באדר התשפג

חנן יובל סירב להופיע במשכן הכנסת ביום הזיכרון לחללי צה"ל: "גסי רוח"
חנן יובל, צילום: Moshe Shai/FLASH90

הזמר והיוצר הוותיק חנן יובל סירב להופיע בכנסת ישראל ביום הזיכרון לחללי צה"ל. הזמר המוערך שלח הודעה למפיק האירוע, שבירר איתו לגביי המופע, וכתב: "זאת לא הכנסת שלי. לשיר שם בפני גסי הרוח האלה זה לעשות שקר גדול לעצמי. אוכל לא חסר ולא יחסר בבית משפחת יובל. על היושרה עבדתי כל החיים. הייתי חייב לכתוב לך. בהצלחה ושבת שלום".

"אין אפילו צדיק אחד שיקום ויזעק"

על פי הפרסום של רן בוקר ב-ynet, יובל כתב עוד כי "לכנסת הזאת, של אלמוג כהן, של דודי אמסלם, של החברה גוטליב, של גלית דיסטל, של אריה דרעי שנהנה מההומור של אלמוג כהן, של יו"ר הכנסת, שבמקום לגעור בטינופות הוא אוסר על הצילום שלהם, שלא ידעו בחוץ, ועוד ועוד - שאמשיך? ואין אפילו צדיק אחד שיקום ויזעק".

הכנסת, אמירות מתסיסות

מליאת הכנסת | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבועות האחרונים, עם התעצמות המחאה נגד הרופורמה במערכת המשפט, הצטרף יובל אל מכתב המוזיקאים שתקף בעיקר את הכוונה לסגור את התאגיד אך תקף גם את הרפורמות במערכת המשפט. "אנחנו, ׳מוזיקאים למען דמוקרטיה׳, עומדים ביחד ומביעים תמיכה בעובדי תאגיד השידור הציבורי. באנו להגיד 'עד כאן!' תקשורת חופשית ושידור ציבורי הם מאבני היסוד של הדמוקרטיה, ולא במקרה מי שמנסה לחולל הפיכה משטרית ולרוקן את הדמוקרטיה הישראלית מתוכן בחר לו את חיסול השידור הציבורי כאחת ממטרותיו הראשונות. תאגיד השידור הציבורי הוא מהדברים הטובים והחשובים שקרו בתרבות הישראלית בעשור האחרון", נכתב בו.