מתקפל: נתניהו משהה את פיטורי גלנט

שבוע ויום אחרי ההחלטה הדרמטית להדיח את שר הביטחון יואב גלנט, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט להשהות את הפיטורין, הסיבה: המצב הביטחוני המתוח

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/23 14:46 יב בניסן התשפג

מתקפל: נתניהו משהה את פיטורי גלנט
גלנט עם נתניהו, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

דרמה בממשלה: שבוע ויום אחרי ההחלטה להדיח את שר הביטחון גלנט מהממשלה, סביבת ראש הממשלה מודיעה כי לאור המצב הביטחוני המתפתח, ראש הממשלה נתניהו יידרש לעניין שר הביטחון רק בהמשך ובינתיים הפיטורין מושהים. 

נתניהו

נתניהו - זיגזג צילום: Marc Israel Sellem/POOL

אמש דיווחנו כי למרות הפיטורים המתוקשרים, שר הביטחון יואב גלנט טרם קיבל את מכתב הפיטורים והוא הגיע לישיבת הממשלה. בתוך כך, מאחורי הקלעים נמשכו המאמצים בקואליציה להשאירו בתפקיד, כאשר בשבוע שעבר עמל בנושא יו"ר ש"ס אריה דרעי. עיקר המאמץ נוגע בשאלת ההתנצלות של גלנט. גלנט עצמו הביע הסכמה להתנצל על עיתוי ההצהרה שנשא, בעוד ראש הממשלה שהה בחו"ל אך בסביבת נתניהו מעוניינים בהתנצלות רחבה יותר הכוללת גם את תוכן הדברים.

גם בתוך הליכוד, נשמעים קולות הקוראים במפורש להשאיר את גלנט בתפקיד. יו"ר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת דוד ביטן אמר אמש כי הוא הפציר בחבריו לתנועה לא לקחת על עצמם את תפקיד שר הביטחון. בראיון ל"כאן חדשות" הסביר: "יואב גלנט צריך להישאר שר ביטחון וצריך לגלות חברות בתוך הליכוד ואין שום סיבה שהוא יפוטר".