ביקורת בליכוד על בן גביר: "כן למשמר לאומי לא להכפפתו לשר"

חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד, הביעה את התנגדותה להכפפת המשמר הלאומי תחת השר בן גביר: "כמו ששר משפטים לא נותן הוראת עבודה לפרקליטים כך השר לביטחון לאומי לא ייתן הוראה לשוטרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/23 14:31 יג בניסן התשפג

ביקורת בליכוד על בן גביר: "כן למשמר לאומי לא להכפפתו לשר"
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשלת ישראל אישרה ביום ראשון האחרון את ההצעה שהעלה השר לביטחון לאומיאיתמר בן גביר להקמת משמר לאומי במשרדו. לפני האישור, קדם דיון ארוך בו נערך שיח עם נציגי היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, אולם לאחר מספר פעמים שנציגי הממשלה הסכימו לשנות את הנוסח המוצע, היועמ"שית סירבה וההצעה עלתה לאישור חרף התנגדותה. 

ביקורת בליכוד על בן גביר: "כן למשמר לאומי לא להכפפתו לשר"

בתוך כך, חברת הכנסת מהליכוד, טלי גוטליב, ביקרה היום (ג')  את ההחלטה כי המשמר הלאומי יהיה כפוף להחלטתו של השר בן גביר. "שר בממשלה מתווה מדיניות, מחוקק תקנות, מתעדף משימות, דואג לתקציב הולם, אחראי על ביצוע מדיניות משרדו, אך הוא אינו נותן הוראות פעולה ישירות. זאת עמדתי. בדיוק כמו ששר משפטים לא נותן הוראת עבודה לפרקליטים כך השר לבטחון לאומי לא ייתן הוראה לשוטרים. כן למישמר לאומי לא להכפפתו לשר", כתבה גוטליב.

טלי גוטליב

טלי גוטליב צילום: אריק מרמור/פלאש90

המפכ"ל במתקפה על המהלך של בן גביר: "הרס של הביטחון"

מוקדם יותר היום, מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, תקף את אופן הקמת המשמר הלאומי במילים חריפות. "לא סוד הוא שהבעתי את הסתייגותי המקצועית והתרעתי בפני השר לביטחון לאומי, כי הקמת משמר לאומי שיוכפף למשרדו הוא מהלך מיותר שיוביל למחיר כבד ביותר, עד כדי פגיעה בביטחון האישי של האזרחים. למען הסר ספק- אני אומר, משמר לאומי כן! הקמת גוף בטחוני נוסף מקביל למשטרת ישראל – לא", אמר המפכ"ל. 

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שבתאי הוסיף ואמר כי "משמר לאומי חייב להיות חלק ממשטרת ישראל, לפעול במסגרת המשטרתית ולהיות כפוף למפקדי הכוחות הטריטוריאליים עפ"י שדרת הפיקוד. משמר לאומי תחת משטרת ישראל לעולם לא ימצא את עצמו מתנגש עם החוק, אלא משרת אותו.