בקואליציה רוצים את פיטורי גלנט - השר לא צפוי לשנות את עמדתו

מאז נאומו אמש, נשמעו מספר קריאות בקואליציה לפטר את שר הביטחון גלנט. שר המשפטים לוין לוחץ לפטר את גלנט אם יצביע נגד שינוי בוועדה לבחירת שופטים | טלי גוטליב: "לו אני הייתי ראש ממשלה, הייתי מפטרת אותו אתמול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/23 16:15 ד בניסן התשפג

בקואליציה רוצים את פיטורי גלנט - השר לא צפוי לשנות את עמדתו
שר הביטחון יואב גלנט | , צילום: David Cohen/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה ביום חמישי האחרון את בקשתו של שר הביטחון יואב גלנט לשאת נאום בו יקרא לעצור את החקיקה המשפטית, ואמש, כשנתניהו בלונדון, נשא גלנט את דבריו. "חייבים לעצור את התהליך עכשיו כדי שנוכל לשבת ולדבר ולאפשר לעם ישראל לחגוג יחד את חג הפסח ויום העצמאות, ולהתאבל יחד ביום הזיכרון וביום השואה", אמר גלנט בהצהרתו, ונראה כי תפקידו במשרד הבכיר מעורער. 

במערכת הביטחון מעריכים כי שר החקלאות אבי דיכטר מתקרב לתיק הביטחון. ב"ישראל היום" פורסם כי שר המשפטים יריב לוין לוחץ על נתניהו לפטר מיידית את גלנט, אם אכן יצביע נגד שינוי בוועדה לבחירת שופטים. ב"מעריב" פורסם כי בסביבת גלנט לוקחים בחשבון את האפשרות שנתניהו יבקש לפטר את השר המכהן. עוד פורסם כי פיטורים לא צפויים לשנות את עמדתו שהחשיבות העליונה היא להתמקד בסדר יום ביטחוני ולא בנושאים אחרים. 

"לא רוצה שר ביטחון שלא מרגיע את האזרחים ולוקח חלק בליבוי ובשיסוי"

קריאת דומות נשמעו היום בקואליציה. חברת הכנסת טלי גוטליב, דורשת לפטר את השר גלנט, ובמהלך ראיון בערוץ כנסת, אמרה: "לו אני הייתי ראש ממשלה, הייתי מפטרת אותו אתמול. ההתנהלות הזו שלו מטרידה אותי, מפחידה אותי ופוגעת בכוח של הקבוצה, פוגעת גם בביטחון האזרחים - אני לא רוצה שר ביטחון שלא מרגיע את האזרחים ולוקח חלק בליבוי ובשיסוי".

חבר הכנסת משה סעדה מהליכוד, אמר אתמול: כיסיעת הליכוד הכריעה באופן ברור שצריך להתקדם עם החקיקה. "אם השר גלנט לא מאמין בדרך, הוא מוזמן להניח את המפתחות ולא לעשות "מעשה בנט" למיליוני מצביעי הימין". עוד הוא אמר: "הליכוד זו תנועה אידאולוגית והאידאולוגיה היא אחת. אנחנו רוצים רפורמה. מי שיפר את הברית עפ הבוחרים שלו ויעשה מעשה בנט - יגמור כמו בנט".