הכתב הסרוג מזהיר: טעות להקים משמר לאומי כמליציה של בן גביר

בשיחה עם חדשות כיפה, העיתונאי הסרוג, יאיר קראוס, מזהיר מפני ההתערבויות הפוליטיות בהקמת המשמר הלאומי: "בן גביר לקח את הפרוייקט החירום לאומי והפך אותו לנושא פוליטי ולזירה שרבים עלולים לשלם בחייהם"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 02/04/23 18:17 יא בניסן התשפג

הכתב הסרוג מזהיר: טעות להקים משמר לאומי כמליציה של בן גביר
שוטרי מג"ב. אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ממשלת ישראל אישרה היום (א') את ההצעה שהעלה השר לביטחון לאומי ,איתמר בן גביר, להקמת "משמר לאומי" במשרדו. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי הביע מוקדם יותר את התנגדותו להקמת משמר לאומי וטען כי יהיו "השלכות הרות אסון והוא ייפגע במשטרה אנושות".

"בן גביר לקח את הפרוייקט החירום לאומי והפך אותו לנושא פוליטי"

בשיחה עם חדשות כיפה, העיתונאי הסרוג, המשמש ככתב הצפון, הגליל והגולן ב- ynet, יאיר קראוס, שזכה בפרס ז'בוטינסקי בעקבות סיקורו במהלך מבצע "שומות החומות", מסביר על הצורך בהקמה של משמר לאומי ויחד עם זאת מזהיר מפני המאבק הפוליטי סביב הקמתו שעלול לסכן את חיי האזרחים ולמנוע את הקמתו.

צילום: יח"צ

"שערי הגיהנום נפתחו בפרעות 'שומר החומות' ואפשרו לנו הצצה מדאיגה וריאליסטית לעתיד", פתח קראוס את דבריו, "משמר לאומי הוא המענה לאירועי פוגרום בתוך הבית וזה הדבר היחיד שיכול לעצור את הטירוףכשהמשטרה והצבא יעמדו מול אתגרים ולא יוכלו להעמיד את הקשב המבצעי לערים המעורבות, לנגב ולגליל ולכבישים מרכזיים לאורך המדינה".

עמר בר לב

"הכניס הרבה פוליטיקה לסוגיה של הקמת המשמר" עמר בר לב צילום: Hadas Parush/Flash90

עם זאת, העיתונאי הסרוג ציין כי הויכוח הפוליטי שניהל בן גביר סביב הקמת המשמר עלול לסכן את חיי האזרחים ולמנוע את הקמתו. "בן גביר לקח את הפרוייקט החירום לאומי והפך אותו לנושא פוליטי ולזירה שרבים עלולים לשלם בחייהם בגלל הויכוח הזה והאפשרות שהמאבק על השליטה והפיקוד עליה עלול למנוע את הקמתה. גם השר הקודם, עמר בר לב הכניס הרבה פוליטיקה לסוגיה של הקמת המשמר".

"טעות טקטית להקים אותו כמליציה או צבא פרטי של בן גביר"

קראוס ציין כי המשטרה היא האחראית היחידה לביטחון הפנים. "משטרת ישראל היא האמונה על הגנת המדינה בתוך הבית והצבא על הגנת המדינה מחוצה לה. המשטרה מובילה את מאמצי ההגנה ותחתיה מג"ב וגם משמר לאומי. ואם יש לשר בן גביר בעיה שהוא לא סומך ולא מאמין במשטרה, עליו לפעול לתקן את זה ולא ליצור בעיות חדשות. המשמר הלאומי היה צריך לקום כבר במאי 2022 ואנחנו כעת שנתיים אחרי הפרעות בשומר החומות ואין שום מענה אמיתי לאירועי טרור לאומניים באינספור זירות".

בן גביר, קיצוץ בכל משרדי הממשלה

"לקח את הפרוייקט החירום הלאומי והפך אותו לנושא פוליטי". בן גביר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בסיום דבריו, אמר הכתב הסרוג כי הוא מברך על ההחלטה יחד עם זאת הזהיר מפני ניכוס פוליטי למשמר. "אני בהחלט מברך על החלטת הממשלה להקים את המשמר ולהקצות לו תקציבים, אבל זו טעות טקטית להקים אותו כמליציה או צבא פרטי של בן גביר. בסוף, אנחנו צריכים לוחמים מילואימניקים שייענו למשימה הבטחונית, ללא ניכוס פוליטי כזה או אחר".