"בדרך כלל אני נותן גיבוי ללוחמים אבל במקרה הזה אני די מוטרד"

במהלך הפגנת מתנגדי הרפורמה בתל אביב הופץ תיעוד של פרש משטרתי מכה מפגינה באלה. המפגינה נאלצה להתפנות לבית חולים | השר בן גביר: "מתכוון לפנות למפקד מחוז תל אביב ולבקש הבהרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/23 08:41 יא בניסן התשפג

"בדרך כלל אני נותן גיבוי ללוחמים אבל במקרה הזה אני די מוטרד"
בן גביר, נותן גיבוי לשוטרים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האלימות בהפגנה: שבת 13 ברציפות, הפגינו אמש (ש') מתנגדי הרפורמה המשפטית ברחוב קפלן בתל באביב. ההפגנה שהתנהלה בתחילה באופן תקני, הפכה בהמשך לקרב בין המשטרה והמפגינים בעת שאלה ניסו לפרוץ לאיילון ולחסום את ציר התנועה. במהלך העימותים, תועד שוטר רכוב על סוס כשהוא מכה בעוצמה מפגינה צעירה באמצעות אלה.

תיעוד השוטר מכה את המפגינה:

בן גביר: "במקרה הזה אני דיי מוטרד"

מי שנדרש להגיב לדברים, הוא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בראיון הבוקר לאריה גולן ב"רשת ב" אמר בן גביר על התיעוד שפורסם כי "מאוד לא אהבתי לראות את התמונות, בדר"כ אני נותן גיבוי מקסימלי ללוחמים שלנו אבל במקרה הזה אני דיי מוטרד, אני מתכוון לפנות למפקד מחוז תל אביב ולבקש הבהרות". 

בהמשך הוסיף בן גביר: "התיעוד אמש מתל אביב בו נראית אלימות כנגד מפגינה, הוא מטריד. בכוונתי לפנות למפקד מחוז תל אביב עמי אשד ולדרוש הבהרות אודות האירוע. במקביל, אני מגנה בתוקף את קריאות ההסתה המזעזעות שנשמעו לעבר השוטרים כגון 'נאצים', הגורמות לזילות השואה, יחד עם פגיעה חמורה בסוסי משטרה, ואני קורא לפרקליטות להעמיד לדין את המסיתים ופורעי החוק".

בן גביר

בן גביר, מגיב לתקרית האלימה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גרסת המפגינה: "הדבר האחרון שאעשה זה לפגוע בסוס"

במשטרה עמה הגיבו למקרה ואמרו כי: "הניפו שני מוחים שלטי מחאה ומקל דגל לעבר ראשו של סוס משטרה, באופן המסכן את הסוס, את הפרש ואת המוחים עצמם. הפרש הרחיק את המפגינה תוך שימוש בכוח סביר מהסוס. אין זה מקרה ראשון הערב בו מוכים סוסים באמצעות מוטות עץ המשמשים לשלטים ודגלים".

המפגינה עצמה שחזרה הבוקר ב"רשת ב" את מה שקרה ואמרה: "העבודה שלי היא עבודה עם סוסים, הדבר האחרון שאעשה זה לפגוע בסוס. אחרי שהסוס דרך עלי, השוטר אמר לנו להמשיך ללכת, במקביל שוטר נוסף סגר עלינו והרביץ, הוא ביקש שנתקדם ולנו לא היה לאן".