למרות ההידברות: אלפים הפגינו בתל אביב - איילון נחסם

שיחות ההידברות בבית הנשיא יימשכו השבוע, אך למרות זאת עשרות אלפי מתנגדי הרפורמה הפגינו שבוע 13 ברציפות בתל אביב ובירושלים. בשולי ההפגנה חסמו מפגינים את איילון - 2 נעצרו

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/04/23 23:04 י בניסן התשפג

למרות ההידברות: אלפים הפגינו בתל אביב - איילון נחסם
ההפגנה בתל אביב , הערב, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

נמשכות ההפגנות: במהלך השבוע, יימשכו בבית הנשיא שיחות ההידברות בין הקואליציה והאופוזיציה. למרות זאת עשרות אלפי מפגינים מתנגדי הרפורמה המשפטית הגיעו הערב (ש') להפגנות בתל אביב. בסוף ההפגנה, ניסו מפגינים לרדת לאיילון כאשר חלקם הצליחו לעצור את התנועה בעורק התנועה המרכזי, למשך זמן לא רב.

ההפגנות התקיימו בכל הארץ אך מוקד ההפגנות העיקרי, היה כמידי שבוע ברחוב קפלן בתל אביב שם היו למעלה ממאה אלף מפגינים. "כל מי שקרא השבוע את האמירות של שר המשפטים ובכירים נוספים, מבין שלצערנו הם לא רוצים להגיע להסכמות רחבות, אלא רק רצו להרוויח זמן ולהרדים את המחאה" אמרו מארגני המחאה. בשעה 22:00 הצליחו עשרות מפגינים לרדת לאיילון ולחסום אותו למשך זמן מה כאשר המשטרה ניסתה לפזרם עם כוחות של פרשים ומכתזית, שני מפגינים נעצרו.

דוד גרוסמן בהפגנה בירושלים

דוד גרוסמן בהפגנה בירושלים צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

דוד גרוסמן: "שתיקה היא כבר לא אופציה"

בהפגנה בירושלים מול בית הנשיא נאם הסופר דוד גרוסמן שאמר: "התהוותה כאן מדינה חזקה שהצליחה לשגשג 75 שנה, עד שבאו המחטף וההתקפה הפתאומית והבוטה על מערכת המשפט וההחלטה להלאים את הדנ"א של המדינה. מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות? אנחנו שלא מוכנים לשתוק עוד".

מכתזית מנסה למנו כניסת מפגינים לאיילון, הערב

מכתזית מנסה למנו כניסת מפגינים לאיילון, הערב צילום: Erik Marmor/Flash90

גרוסמן הוסיף: "השר לביטחון לאומי מקים לו מיליציה פרטית משלו, למה לא אם אפשר?". עוד הוא אמר: "אם הפיה הטובה נתניהו מוכנה למלא את כל משאלותיו? אנחנו לא נשתוק במצב שנוצר. שתיקה היא כבר לא אופציה. יזמי ההפיכה עשו את שגיאת חייהם. הם הימרו על עתידנו וקרעו את העם לגזרים. האם הם מבינים זאת? נורא אם הם אינם מבינים, ועוד יותר נאם אם הם מבינים - ואף על פי כן מתעקשים".