בתיווך דרעי: גלנט יתנצל פומבית ועשוי להישאר שר הביטחון

לאחר שגלנט סירב להצעת נתניהו להתפטר מהכנסת ולהישאר במשרד הביטחון, ייתכן ונמצאה הפשרה. לאחר תיווך של יו"ר ש"ס מסתמן: גלנט יתנצל פומבית ויישאר בתפקיד | אמש נפגשו גלנט ודרעי במשך שעות

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/03/23 07:26 ח בניסן התשפג

בתיווך דרעי: גלנט יתנצל פומבית ועשוי להישאר שר הביטחון
דרעי, נתניהו וגלנט בכנסת, נמצאה נוסחת הפשרה?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נמצאה נוסחת פשרה? המערכת הפוליטית ידעה השבוע את אחת הסערות הגדולות בתולדותיה כאשר נתניהו פיטר את שר הביטחון גלנט לאחר שהאחרון דרש את עצירת חקיקת הרפורמה המשפטית. מאז הפיטורים, היה נראה כי הסיכויים שגלנט יחזור לתפקידו נמוכים כאשר סירב להצעת נתניהו להתפטר מהכנסת על מנת להישאר בתפקיד.

התנצלות על העיתוי ולא על הדברים עצמם

אך בעוד ציר נתניהו - גלנט היה חסום לחלוטין, היו אחרים בקואליציה שעשו מאמצים על מנת לתווך בין השניים ולסיים עם הסערה בתוך הממשלה. מי שלקח על עצמו את עיקר תפקיד התיווך, הוא יו"ר ש"ס אריה דרעי שבמשך ימים, ניסה למצוא את שביל הזהב שיוכל להשאיר את גלנט בתפקיד.

נתניהו שיתף את השיר של הלהקות הצבאיות

נתניהו, יקבל את ההתנצלות? צילום: Photo by Yonatan Sindel/Flash90

אמש (ד') נפגשו גלנט ודרעי בביתו של יו"ר ש"ס בירושלים, פגישה שנמשכה שעות ובמהלכה הגיעו לפריצת דרך שייתכן ותאפשר את השארתו בתפקיד. על פי המסתמן, גלנט הסכים להתנצל פומבית על דבריו אך רק על עיתוי ההצהרה שנשא ולא על תוכן הדברים. גלנט כזכור, ערך מסיבת עיתונאים בה דרש את עצירת החקיקה בזמן שראש הממשלה שהה בביקור מדיני באנגליה. עתה נותר רק לראות אם נתניהו ייאשר את הדבר.

דרעי נפגש גם עם הרמטכ"ל

עוד קודם לפגישה עם גלנט, נפגש דרעי גם עם הרמטכ"ל על מנת להבין את תמונת המצב בתוך צה"ל. למרות שאינו חבר פעיל בקבינט הבטחוני לאחר שפוטר מהממשלה, דרעי נתפס במערכת הפוליטית והצבאית לאדם אחראי ובעל ניסיון רב.

אריה דרעי

אריה דרעי, המבוגר האחראי צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

יו"ר מפלגת העבודה הגיבה להתנצלות המסתמנת וכתבה בטוויטר: "שר הביטחון מתבקש להתנצל ששמר על הביטחון. אשכרה? אם יש מישהו שצריך להתנצל על התנהלותו חסרת האחריות באירוע פיטורי שר הביטחון - קוראים לו בנימין נתניהו, לא יואב גלנט. קוראת לגלנט לשמור על עמוד שדרה ערכי ולא להתנצל על כך שדרש לשמור על ביטחון המדינה. אגב, עיתוי הנאום היה בול בזמן".