גלנט יסכים? התנאי של נתניהו לביטול ההדחה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו מוכן להחזיר את יואב גלנט לתפקידו כשר הביטחון במידה והוא יסכים להתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/23 17:38 ה בניסן התשפג

גלנט יסכים? התנאי של נתניהו לביטול ההדחה
נתניהו וגלנט | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט, עלתה שלב ביממה האחרונה לאחר שראש הממשלה, בנימין נתניהו פיטר אמש (א') את שר הביטחון ,יואב גלנט מתפקידו. בתוך כך, אלפים מפגינים היום במוקדים שונים רחבי הארץ בעוד נתניהו צפוי להודיע על עצירת החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט.

גלנט יסכים? התנאי של נתניהו לביטול ההדחה

על פי דיווח של הכתב הפוליטי של כאן חדשות, מיכאל שמש, ראש הממשלה נתניהו מוכן להחזיר את יואב גלנט לתפקידו כשר הביטחון במידה והוא יסכים להתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי, כך שהוא לא יוכל להצביע במליאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. על פי הדיווח, גלנט מסרב להצעה זו.

גלנט, לעצור את החקיקה

גלנט, לעצור את החקיקה צילום: משרד הביטחון

"תגובה רפה וחלשה מצד גלנט"

נזכיר כי גלנט הודח מתפקידו אמש לאחר שנשא הצהרה במוצאי שבת האחרון בה קרא לעצירת החקיקה המשפטית. בעקבות כך ראש הממשלה נתניהו הודיע על פיטוריו מתפקידו כשר הביטחון. בסביבת נתניהו אמרו כי הסיבה המרכזית לפיטורין היא "תגובה רפה וחלשה מצד גלנט נגד הסרבנות בצה"ל, דבר שאין לו שום מקום". במערכת הביטחון מעריכים כי שר החקלאות אבי דיכטר יכנס למשרד הביטחון. 

הפגנה נגד הרפורמה

הפגנה נגד הרפורמה צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

החלטה זו עוררה זעם רב והובילה להפגנות המוניות שנמשכו עד לשעות הקטנות של הלילה במספר מוקדים ברחבי הארץ, במסגרתן מדורות הובערו וכבישים ראשיים נחסמו. הסערה עדיין לא שכחה, ובשעות הקרובות צפוי נתניהו לשאת נאום בו יודיע על עצירת החקיקה של הרפורמה המשפטית.