היוזמה החדשה של דרעי: כך יחזור גלנט למשרד הביטחון

על רקע החלטת נתניהו לעצור את החקיקה המשפטית, דרעי מנסה לגשר בין גלנט לראש הממשלה במטרה להחזיר את גלנט לתפקידו כשר הביטחון והציע נוסחת פשרה. ייתכן שגלנט יפרסם הודעה בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/23 13:26 ה בניסן התשפג

היוזמה החדשה של דרעי: כך יחזור גלנט למשרד הביטחון
נתניהו ודרעי, מינו קונסול בלוס אנג'לס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יחזור למשרד הביטחון? יו"ר ש"ס אריה דרעי מנסה שעות הבוקר להציע לראש הממשלה נתניהו ולשר הביטחון המפוטר, יואב גלנט נוסחת פשרה, במטרה להשאיר אותו בתפקיד שר הביטחון, כך דיווח העיתונאי מיכאל שמש. לפי הדיווח, נשקלת האפשרות שגלנט יפרסם הודעה בנושא במידה ויימצא פיתרון.

"תגובה רפה וחלשה מצד גלנט"

נזכיר כי גלנט הודח מתפקידו אמש לאחר שנשא הצהרה בה קרא לעצירת החקיקה המשפטית. בעקבות כך ראש הממשלה נתניהו הודיע על פיטוריו מתפקידו כשר הביטחון. בסביבת נתניהו אמרו כי הסיבה המרכזית לפיטורין היא "תגובה רפה וחלשה מצד גלנט נגד הסרבנות בצה"ל, דבר שאין לו שום מקום". במערכת הביטחון מעריכים כי שר החקלאות אבי דיכטר יכנס למשרד הביטחון. 

החלטה זו עוררה זעם רב והובילה להפגנות המוניות שנמשכו עד לשעות הקטנות של הלילה במספר מוקדים ברחבי הארץ, במסגרתן מדורות הובערו וכבישים ראשיים נחסמו. הסערה עדיין לא שכחה, ובשעות הקרובות צפוי נתניהו לשאת נאום בו יודיע על עצירת החקיקה של הרפורמה המשפטית. 

נתניהו וגלנט |

נתניהו וגלנט | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"אני שומע את הקולות העולים מהשטח"

בהצהרה שנשא במוצאי שבת, גלנט אמר כי בשבועות האחרונים נפל דבר: "אני פוגש את המפקדים ואת הלוחמים, לקראת מבצעים, בסיורים, בשטחי האימונים, ובחדרי התדריכים. אני שומע את הקולות העולים מהשטח, ואני מודאג. האירועים המתרחשים בחברה הישראלית, אינם פוסחים על צבא ההגנה לישראל - מכל עבר, עולות תחושות של כעס, כאב ואכזבה, בעוצמה בה לא נתקלתי מעולם. אני רואה כיצד מקור עוצמתנו  הולך ונשחק".