לוין לא מתפטר: "לא לעשות את הטעות שהובילה להסכמי אוסלו"

בעוד נתניהו צפוי להכריז על עצירת החקיקה, השר לוין הודיע: "אכבד כל החלטה שיקבל ראש הממשלה" | בן גביר מאיים לפרוש מהממשלה, אבל לא להוביל לבחירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/23 12:37 ה בניסן התשפג | עודכן בתאריך 27/03/23 13:06

לוין לא מתפטר: "לא לעשות את הטעות שהובילה להסכמי אוסלו"
יריב לוין לא מתכוון להתפטר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הקואליציה לא תתפרק: לאחר שההסתדרות הכריזה על שביתה כללית בכל רחבי הארץ, ראש הממשלה נתניהו צפוי לשאת בשעות הקרובות נאום לאומה בו יודיע על עצירת החקיקה. לצד חברי ליכוד שדרשו את המהלך, שר המשפטים יריב לוין והשר לביטחון לאומי בן גביר מתנגדים להחלטה.

אולם למרות שבתחילה עלו השערות כי עצירת החקיקה תוביל להתפטרותו לוין, השר הודיע כי לא יתפטר ויכבד כל החלטה שיקבל ראש הממשלה. בתוך כך, גם השר לביטחון לאומי  בן גביר, שיצא נגד עצירת הרפורמה ואף איים להפיל את הממשלה, הודיע כי הוא עשוי לפרוש מהממשלה, אך לא יוביל לבחירות: "אתמוך בה מבחוץ", כך דווח על ידי מיכאל שמש.

השר בן גביר, סגר את תחנת הרדיו הפלשתיניץ

השר בן גביר, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

"אכבד כל החלטה שיקבל ראש הממשלה נתניהו"

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין אמר, "כחבר בסיעת הליכוד, אני אכבד כל החלטה שיקבל ראש הממשלה נתניהו באשר להליכי חקיקת הרפורמה המשפטית. זאת מתוך ידיעה שמצב בו איש הישר בעיניו יעשה עלול להביא באופן מיידי לנפילת הממשלה ולקריסת הליכוד".

לדברי לוין: "על כולנו לעשות מאמץ כדי לייצב את הממשלה והקואליציה. על כולנו מוטלת החובה לא לעשות את הטעות שנעשתה בשעתו עם הפלת ממשלת שמיר, טעות שהובילה לאסון הסכמי אוסלו".