בן גביר מאיים בפירוק הקואליציה | בליכוד תוקפים: "חסר אחריות"

ברקע גל המחאות והשביתה הכללית במשק, מאיים השר בן גביר כי עצירת החקיקה יכולה להוביל לפירוק הממשלה. דן אילוז מהליכוד: "יש לנו עוד הרבה דברים טובים" | אבי מעוז: "המשיכו במה שהתחלנו"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 27/03/23 11:40 ה בניסן התשפג

בן גביר מאיים בפירוק הקואליציה | בליכוד תוקפים: "חסר אחריות"
בן גביר, מאיים לפרק את הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דרמה בקואליציה: ברקע השביתה הכללית במשק וגל ההפגנות, מחכים בישראל לנאומו של ראש הממשלה שיודיע האם בכוונתו לעצור את המשך חקיקת הרפורמה המשפטית. על פי דיווחים שיוצאים הבוקר מישיבת ראשי הקואליציה, מאיים השר בן גביר בהפלת הממשלה במידה ויודיע ראש הממשלה על עצירת החקיקה.

"האלטרנטיבה - מפחידה"

בתוך כך, בליכוד תוקפים את דרישתו של בן גביר. חבר הכנסת דן אילוג מהליכוד אומר על אפשרות כזו כי "רק אדם חסר אחריות יפיל קואליציה ימנית של 64 כמה חודשים אחרי הקמתה". עוד הוא מוסיף ואומר: "עם כל האכזבה אם החקיקה אכן תוקפא, יש לנו עוד הרבה דברים טובים וחשובים לעשות עם קואליציה שכזאת. כולל המשך קידום הרפורמה. והאלטרנטיבה - מפחידה. לדעתי - אף מסוכנת. 
חברים, תתאפסו".

נתניהו, פרקליטו יעזוב?

נתניהו, מחכים למוצא פיו צילום: Marc Israel Sellem/POOL

מעוז דוחק בנתניהו להמשיך ברפורמה

בתוך כך, גם יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז קורא לראש הממשלה להמשיך לחקיקת הרפורמה המשפטית. בהודעה שכתב אומר מעוז: "המשיכו במה שהתחלנו, כלומר בתיקון ובהחזרת האיזון בין הרשויות". עוז הוסיף מעוז: "כניעה שלנו תהווה מתן אישור סופי לכך שאין עוד כל טעם בבחירות דמוקרטיות בישראל, ובעצם בזה ישראל תהפוך למדינה דיקטטורית, שבה הדיקטטורים הם האליטות בבית המשפט העליון, בתקשורת ובפקידות הבכירה במערכות הציבוריות".

אבי מעוז

אבי מעוז צילום: Olivier Fitoussi/Flash90