איילת שקד: "נסראללה וחמינאי יושבים בבתיהם וצוחקים"

שרת הפנים לשעבר מצטרפת לקריאות לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית: "נתניהו תעצור! גם רפורמה מוצדקת ככל שתהיה לא מצדיקה את פירוק החברה, הביטחון והכלכלה הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/23 08:37 ה בניסן התשפג

איילת שקד: "נסראללה וחמינאי יושבים בבתיהם וצוחקים"
איילת שקד. , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעוד ועדת חוקה התכנסה היום (ב') בכדי לקדם את הרפורמה המשפטית ואת החוק הנוגע למינוי שופטים, שרת הפנים לשעבר איילת שקד קוראת לעצירה מידית של החקיקה. בקריאתה מצטרפת השרה לשעבר לרשימה של פוליטיקאים ואנשי ציבור מימין ומשמאל, שעל רקע הדחת גלנט, מפצירים בנתניהו לעצור את תהלכי חקיקת הרפורמה המשפטית. 

"מניעת חורבן הבית"

"נתניהו תעצור! גם רפורמה מוצדקת ככל שתהיה לא מצדיקה את פירוק החברה, הביטחון והכלכלה הישראלית". כתבה שקד. "אחריותכם הראשונה במעלה - מניעת חורבן הבית. הציבור שיצא לרחובות הוא ציבור שאוהב את המדינה, משרת, וזועק מפחד אמיתי".

שקד התייחסה למצב הביטחוני המתוח, וכתבה כי: "נאסראללה וחמינאי יושבים בבתיהם וצוחקים. המערכת החיסונית של ישראל מתפוררת. לפעמים פוליטיקאי צריך לקחת החלטות קשות, שהן מזיקות לו פוליטית אבל טובות למדינה", לדברי שקד: "זה הרגע של שרי הליכוד לקחת מנהיגות ולעשות מה שהם אומרים בשיחות סגורות. לעצור עכשיו!"

מחלוקת בליכוד על המשך החקיקה

בינתיים עולים מספר קולות מתוך הליכוד נגד המשך החקיקה, ביניהם שר התפוצות עמיחי שיקלי והשר ניר ברקת, שאמרו כי הוא יתמכו בנתניהו במידה ויחליט על עצירה וחישוב מסלול מחדש. חבר הכנסת דוד ביטן קרא: "צריך לעצור את החקיקה ולהיכנס להידברות מיידית ולהגעה להסכמות רחבות. מחזק את דבריו של חברי שר הביטחון".