שידור ישיר ועדת חוקה: החוק למינוי השופטים אושר ויעלה להצבעה

על רקע קריאות מתוך הקואליציה לעצירת החקיקה - ועדת חוקה התכנסה כדי להשלים את ההצבעות בנוגע לחוק מינוי השופטים, במטרה להכין אותו לקריאה שניה ושלישית

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/23 08:13 ה בניסן התשפג | עודכן בתאריך 27/03/23 09:15

ועדת חוקה: החוק למינוי השופטים אושר ויעלה להצבעה
רוטמן, ועדת חוקה מתכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

החוק אושר בוועדה: על רקע קריאת הנשיא לעצירת חקיקת הרפורמה המשפטית, ובעוד הקואליציה חלוקה בכל הנוגע להמשך חקיקת הרפורמה וההתייעצויות שערך הלילה ראש הממשלה נתניהו, נחוש יו"ר וועדת חוקה להמשיך בחקיקת הרפורמה. ועדת חוקה דנה היום (ב') בתיקונים לחוק - יסוד: הממשלה, במטרה להשלים את ההצבעות להכנת החוק לבחירת שופטים בקריאה שניה ושלישית. לאחר דיון סוער הוועדה בראשות רוטמן הצביעה בעד התיקונים והחוק יעלה להצבעה בכנסת בקריאה שניה ושלישית.

צפו בשידור החי

https://www.youtube.com/watch?v=gXq9Un33tKM&ab_channel=%D7%A2%D7%A8%D7%95%D7%A5%D7%9B%D7%A0%D7%A1%D7%AA

המונים הפגינו, קולות בקואליציה קוראים לעצירת החקיקה

נזכיר כי פיטורי שר הביטחון יואב גלנט אמש על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, הובילו המונים לצאת ולהפגין ברחובות במספר רב של מוקדים ברחבי הארץ, והעלתה קריאות גם מתוך הקואליציה לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטי. הבוקר הסתיים דיון החירום בלשכת ראש הממשלה נתניהו, שצפו לשאת  במהלך הבוקר נאום לאומה.

ועדת חוקה התכנסה

ועדת חוקה התכנסה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רוטמן נחוש להמשיך - הוועדה תכונס הבוקר

על רקע אירועי הלילה ופיטורי שר הביטחון, התראיין הבוקר רוטמן ל"רשת ב" ואמר: "אם תהיה כניעה לדבר הזה, כל פעם שתוצאות הבחירות לא ימצאו חן בעיני מישהו - הוא ירד לאיילון, יעשה קומזיץ ונגמר הסיפור. לא יהיו בחירות בישראל, זה מסוכן לדמוקרטיה".