עצירת החקיקה עושים סדר בליכוד: התומכים, המתנגדים ואלה שעל הגדר

סוער בליכוד, כאשר חלק מחברי הכנסת תומכים בשר הביטחון, חלק תוקפים בחריפות ומספר חברי כנסת עומדים בתווך | השר דיכטר הבהיר: "הצבעתי בישיבת הסיעה בעד החוק ביחד עם חבריי וכך גם אצביע בכנסת"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 26/03/23 12:39 ד בניסן התשפג

עושים סדר בליכוד: התומכים, המתנגדים ואלה שעל הגדר
הליכוד, סערה פנימית, צילום: פלאש 90

סוער בליכוד: מאז הצהרתו של שר הביטחון אמש (ש') כי הוא דורש לעצור את החקיקה, סוער מאוד במפלגת השלטון. מיד לאחר ההצהרה, הביעו מספר חברי כנסת בליכוד תמיכה בדבריו של גלנט וברצונו לעצירת החקיקה עד ליום העצמאות, בעוד חברי כנסת אחרים תקפו את גלנט בחריפות.

בין התומכים בגלנט בליכוד אפשר למצוא את חברי הכנסת יולי אדלשטיין ודוד ביטן שהצהירו על כך בפירוש ואף הגיבו על הדברים בטוויטר. גם השר אבי דיכטר צוטט כמי שניסה לשכנע את נתניהו לעצור את החקיקה לתקופה מסויימת וכך גם חבר הכנסת אלי דלל. העיתונאי עמית סגל הביא היום ציטוט של הודעה ששלח דלל לחבריו בליכוד וכתב: "חברים יקרים, ברצוני להבהיר, אני בעד הרפורמה".

דיכטר מבהיר: "למען הסר ספק, הרפורמה הכרחית"

דיכטר עצמו שם סוף לחרושת השמועות והביע תמיכה פומבית ברפורמה כשכתב: "חברים יקרים, ביטחון המדינה ואחדות העם נמצאים תמיד לנגד עיניי. מודע היטב לחששות שבציבור, אך למען הסר ספק, עמדתי עודנה בעינה, הרפורמה במערכת המשפט הכרחית, והיא תבוצע. הצבעתי בישיבת הסיעה בעד החוק ביחד עם חבריי וכך גם אצביע בכנסת. אני מתואם בנושא עם רה"מ בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין. חבריי בליכוד יודעים היטב, לא אתן ידי להחלפת שלטון הליכוד".

חבר הכנסת ביטן, ביקורת על בן גביר

חבר הכנסת ביטן, תומך בגלנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למרות הסערה, די ברור שבליכוד לא יתקשו להשיג רוב בהצבעות לאחר שגם השר דיכטר וגם חברי הכנסת ביטן ודלל הודיעו שבכל מקרה יצביעו עם הסיעה. מי שלא הבטיח זאת, הוא חבר הכנסת אדלשטיין שאמר הבוקר: "לא הייתי בהצבעה בקריאה הראשונה וזה לא במקרה".