למרות חילוקי הדעות: הצעד החריג של הליכוד לקידום הרפורמה

למרות הצהרת גלנט ודרישתם של מספר חברי כנסת מהליכוד לעצור את החקיקה, אישרה ועדת הכנסת את בקשת היו"ר אמיר אוחנה להוספת ימי מליאה | נתניהו ביטל את ישיבת הממשלה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 26/03/23 07:38 ד בניסן התשפג | עודכן בתאריך 26/03/23 08:02

למרות חילוקי הדעות: הצעד החריג של הליכוד לקידום הרפורמה
אוחנה ונתניהו, נחושים להעביר את החקיקה, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הצעד של הליכוד: השבוע צפוי לעבור החוק הנוגע לוועדה לבחירת שופטים ולמרות המרד בתוך הליכוד, במפלגה נחושים להמשיך בחקיקה ולהעביר את החוק עוד לפני הפגרה. כחלק מהמאמצים, ביקש יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בצעד חריג לכנס את מליאת הכנסת גם היום (א') וגם ביום ראשון הבא ובנוסף לפתוח את המליאה מוקדם יותר מהנהוג. ברקע הדברים, ראש הממשלה נתניהו החליט לבטל את ישיבת הממשלה שתוכננה הבוקר כבכל יום ראשון.

המהלך החריג של אמיר אוחנה

את הבקשה הגיש יו"ר הכנסת לוועדת הכנסת שאישרה. לפיכך, תתכנס הכנסת גם היום ומחר היא תיפתח כבר בשעה 10:00 בבוקר במקום בשעה 16:00 כבדרך כלל. בליכוד נחושים להעביר את את החוק הראשון ברפורמה המשפטית, החוק הנוגע לוועדה לבחירת שופטים. בנוסף, רוצים בליכוד להספיק עוד לפני היציאה מהפגרה להעביר עוד מספר חוקים ולא להשאיר חוקים לכנס הקיץ שייפתח אחרי הפגרה.

גלנט, לעצור את החקיקה

גלנט, לעצור את החקיקה צילום: משרד הביטחון

 כאמור, אמש הצהיר שר הביטחון כי הוא דורש לעצור את החקיקה עד ליום העצמאות ואמר: "צריך שינוי במערכת במשפט אבל שינויים משמעותיים ולאומיים עושים בהידברות ובשיח. חייבים לעצור את התהליך עכשיו כדי שנוכל לשבת ולדבר ולאפשר לעם ישראל לחגוג יחד את חג הפסח ויום העצמאות, ולהתאבל יחד ביום הזיכרון וביום השואה".

יולי אדלשטיין |

יולי אדלשטיין, יחרים את ההצבעה? | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אדלשטיין: "מקווה שהשכל הישר של כולם ייגבר"

מי שתמכו בדברים של גלנט הם חברי הכנסת דוד ביטן ויולי אדלשטיין. אדלשטיין התראיין הבוקר בגלי צה"ל ורמז גם לאפשרות שלא יצביע עם הקואליציה על החוק שיובא להצבעה: "לא הייתי בהצבעה בקריאה הראשונה וזה לא במקרה. מקווה שהשכל הישר של כולם ייגבר. אנחנו לא רוצים לקבור את הרפורמה - להביא את זה להצבעה לפני שברור אם יש לזה תמיכה זו הרפתקה שלא כדאי להיכנס אליה".