השר גלנט קורא לעצור את החקיקה: "שינויים משמעותיים עושים בהידברות"

שר הביטחון, יואב גלנט קרא לעצור את הליך החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט: "חייבים לעצור את התהליך עכשיו כדי שנוכל לשבת ולדבר" | בליכוד גיבו ותקפו

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/03/23 20:33 ג בניסן התשפג

השר גלנט קורא לעצור את החקיקה: "שינויים משמעותיים עושים בהידברות"
גלנט, לעצור את החקיקה, צילום: משרד הביטחון

ברקע גל המחאות ההולך ומתפשט, ביקש שר הביטחון, יואב גלנט, ביום חמישי האחרון לכנס מסיבת עיתונאים ולקרוא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לעצור את החקיקה של הרפורמה במערכת המשפט.  בעקבות הודעתו, זומן לשיחה אצל ראש הממשלה, לאחר מכן הודיע גלנט כי ההצהרה נדחתה. בתוך כך, נשא הערב (מוצאי שבת) גלנט הצהרה בה קרא לעצור את החקיקה.

"סיכנתי את חיי עשרות פעמים וגם עתה אני מוכן להסתכן ולשלם מחיר למען מדינת ישראל. אני איש ליכוד, אומר הערב - צריך שינוי במערכת במשפט אבל שינויים משמעותיים ולאומיים עושים בהידברות ובשיח. חייבים לעצור את התהליך עכשיו כדי שנוכל לשבת ולדבר ולאפשר לעם ישראל לחגוג יחד את חג הפסח ויום העצמאות, ולהתאבל יחד ביום הזיכרון וביום השואה", אמר גלנט בהצהרה.

בליכוד מברכים ותוקפים: "מחזקים את דבריו", "רפיסות וכניעה"

בתוך כך במערכת הפוליטית התייחסו להצהרתו של גלנט. יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין ברך וציין כי הוא מודה לו על כך שהוא הצטרף לדרך אותה הוא מוביל. "מודה לחברי, שר הביטחון יואב גלנט שהצטרף לדרך אותה אני מוביל מזה שבועות. רוב העם רוצה ומבין את הצורך בשינויים במערכת המשפט, אך יש לעשות זאת בסבלנות, בהידברות ובשיח רחב כדי להגיע להסכמה רחבה".

יולי אדלשטיין |

יולי אדלשטיין | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם חבר הכנסת, דוד ביטן ברך את גלנט ואמר כי "כפי שאמרתי כבר לפני מספר שבועות, צריך לעצור את החקיקה ולהיכנס להידברות מיידית ולהגעה להסכמות רחבות. מחזק את דבריו של חברי שר הבטחון".

טלי גוטליב, תוקפת את חברה לסיעה

טלי גוטליב, תוקפת את חברה לסיעה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנגד, כמה מחברי הכנסת מהליכוד תקפו את גלנט. חברת הכנסת טלי גוטליב אמרה כי "מה נדמה לך שר הבטחון? שיתנו לך אי פעם לשנות את מבנה הוועדה למינוי שופטים? שיתנו לך אי פעם לפרק את משחקי הכח בין נציגי לשכת עורכי הדין לשופטי העליון בוועדה? לא יתנו לך לא מחר ולא מחרתיים. 
אז מה זו הרפיסות והכניעה הזו? כנראה האיתרוג והליטוף של השמאל מענגים יותר ממה שניתן לדמיין".

ארגון השמאל תומך בשר הבטחון: "המדינה חשובה מהפוליטיקה"

כמה מחברי האופוזיציה התייחסו להצהרתו של גלנט, ומי שעומד יאיר לפיד, ברך. "שר הבטחון גלנט מוביל הערב צעד אמיץ וחיוני לבטחון מדינת ישראל. ההפיכה המשטרית פוגעת קשה בבטחון הלאומי וזה תפקידו ואחריותו לעצור את ההידרדרות המסוכנת".

יאיר לפיד

יאיר לפיד צילום: Erik Marmor/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "זהו רגע האמת. אני קורא לממשלה - תעצרו הכל, אל תעבירו השבוע את השינוי בוועדה למינוי שופטים ואת חוק דרעי, ובואו לקיים הידברות בבית הנשיא. מצדיע הערב למאות אלפי מגיני הארץ, הפטריוטים הישראלים שיצאו לרחובות להלחם על הדמוקרטיה הישראלית".

גם התנועה לאיכות השלטון ברכה את השר גלנט על קריאתו לעצור את החקיקה. "מדינת ישראל חשובה מהפוליטיקה הקטנה ולשר גלנט יש יכולת לעצור את חוקי ההפיכה ההרסניים המאיימים על דמותה ועתידה של מדינת ישראל. התנועה קוראת לחברי כנסת נוספים מהליכוד להוציא לנתניהו כרטיס אדום ולקרוא לו לעצור את חורבן הבית השלישי".