יהדות התורה במסר לנתניהו: לא נהווה חסם להסכמות

הרפורמה במערכת המשפט מגיעה לצומת דרכים קריטית והמחלוקות בקואליציה מתחילות לצוף. לאחר הדרישה של גלנט לעצירת חקיקה והלחץ מהאגף הימני, בדגל התורה מעבירים לנתניהו מסר חד: לא נהווה חסם להידברות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/23 20:34 א בניסן התשפג

יהדות התורה במסר לנתניהו: לא נהווה חסם להסכמות
משה גפני, נותן גב להידברות, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הסתעפות ברפורמה: ערב דרמטי עובר על הקואליציה מאז הודיע שר הביטחון יואב גלנט על רצונו לעצור את החקיקה של הרפורמה המשפטית. מאז הצהיר גלנט על מסיבת עיתונאים הערב, מתקיימות אצל ראש הממשלה סבב שיחות עם בכירי הקואליציה. לאחר שיחת גלנט - נתניהו, הגיעו בכירים בקואליציה ללשכתו של נתניהו ועתה בסיעת דגל התורה של משה גפני יוצאים בקריאה לנתניהו.

"ביצוע הפעולות הנדרשות כדי להגיע להבנות והסכמות נרחבות"

בהודעת המפלגה לראש הממשלה נכתב כי המפלגה לא תהווה חסם להידברות עם הצד השני: "דגל התורה כמפלגה שהתנהלה באחריות ציבורית מיום היווסדה, לא תהווה חסם בפני ראש הממשלה בביצוע הפעולות הנדרשות כדי להגיע להבנות והסכמות נרחבות ככל הניתן, שינמיכו את גובה הלהבות וימנעו את המשך הקרע בעם".

נתניהו, יגיב לגלנט

נתניהו, צומת דרכים לקואליציה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד קודם לכן, כתבו במפלגה כי הם עדיין תומכים ברפורמה המשפטית: "מאז ומתמיד הלכנו יחד עם הליכוד והימין, בשל קרבתם למסורת. גם בממשלה זו ההליכה יחד עם הליכוד נועדה לשמר את זהותה היהודית של המדינה, צביונה היהודי של הפרהסיה הציבורית בישראל, והגנה על מעמדם של לומדי התורה במסגרת הסטטוס קוו שהיה קיים כל השנים" כתבו.

גפני

גפני, "צורך אמיתי בשינוי המצב המשפטי"  צילום: שריה דיאמנט

"דגל התורה מאמינה בצורך אמיתי בשינוי המצב המשפטי"

"בנושא המשפטי" הוסיפו, "בג"צ מעולם לא העניק סעד לציבור החרדי ולא הגן על המיעוט החרדי והאידיאולוגיה שלו - באף נושא. על כן דגל התורה מאמינה בצורך אמיתי בשינוי המצב המשפטי והחוקתי וגיבתה את הרפורמה המשפטית שהובילה הליכוד כמפלגת השלטון המרכזית שיזמה זאת בתיאום עם השותפות הקואליציוניות"