זעם על גלנט בימין: "אלה כללי החברות בליכוד"

חברי ליכוד זועמים על גלנט: "אם אתה רוצה לקדם אג'נדות אישיות, התפטר מתפקידך ותהיה חופשי לעשות ככל העולה על רוחך" | גם פורום המשפחות השכולות תקף: "מזועזעים מהמחשבה על עצירת הרפורמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/23 20:08 א בניסן התשפג

זעם על גלנט בימין: "אלה כללי החברות בליכוד"
שר החינוך יואב גלנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

על רקע רצונו של גלנט לעצור את החקיקה: קבוצת נאמני ארץ ישראל המונה אלפי חברי ליכוד ומאות חברי מרכז הליכוד דורשת משר הביטחון יואב גלנט להצהיר כי הוא תומך ברפורמה המשפטית או להתפטר, הצהרתם מצטרפת לקריאות נוספות, בין השאר מטעם מפלגת עוצמה יהודית ופורום המשפחות השכולות.

"מר גלנט, אתה יחסית חדש בליכוד ועדיין לא הפנמת את ערכי בליכוד" אומר אביעד ויסולי יו"ר נאמני ארץ ישראל בליכוד, "הח"כים והשרים בליכוד מייצגים את ערכי הליכוד ואת מרכז הליכוד שהוא המוסד העליון בתנועה, ולא שום אג'נדה אישית, בטחונית או זרה לליכוד. אלה כללי החברות בליכוד".

הליכוד

"אין בליכוד שום מקום להצהרות אישיות "  צילום: Gili Yaari/Flash90

"אין בליכוד שום מקום להצהרות אישיות"

עוד נאמר כי: "אין בליכוד שום מקום להצהרות אישיות שלך ול'קריאות' לליכוד לשנות את מהותו. אתה יכול להחליט לנהוג בהתאם לכללים או ללכת הביתה. אין לך אופציה לקדם אינטרסים אישיים אשר אינם עולים בקנה אחד עם ערכי הליכוד".

ויסולי תקף את גלנט, "בקדנציה הקצרה שלך כשר ביטחון עשית כבר טעויות רבות שמעלות סימן שאלה על המשך דרכך בליכוד", והתנה את המשך דרכו בליכוד: "אם אתה רוצה לקדם אג'נדות אישיות, התפטר מתפקידך ותהיה חופשי לעשות ככל העולה על רוחך. כל עוד אתה חבר בליכוד, עליך להפנים את ערכינו ולבצע את המדיניות שלנו. נקודה. סוף דיון".

פורום המשפחות השכולות: "אנו מזועזעים מהמחשבה על עצירת הרפורמה"

גם מפורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור נמסרה תגובה "אנו מזועזעים מהמחשבה על עצירת הרפורמה ודורשים מיואב גלנט לא להפנות גב ולזרוק לפח את קולם של מצביעיו", נאמר מטעם הפורום, "אם יש לו בעיה עם מדיניות שתועיל (לשיטתו גם כן) לבטחון ישראל, הוא מוזמן להתפטר. תיקון מערכת המשפט הוא כלי הכרחי לביטחון ישראל ואנו מקווים כי הממשלה תמשיך ברפורמה בכל הכוח".

בעוצמה יהודית תקפו: "הוציא את עצמו ממחנה הימין"

גם בעוצמה יהודית תקפו את השר גלנט, בהודעת המפלגה נכתב: "יואב גלנט הוציא את עצמו ממחנה הימין. מדובר בשר שנכנס בקולות של בוחרי הימין, אבל בפועל מנהל מדיניות אחרת. גלנט אחראי לחוסר התגובה בעזה, למדיניות הכלה כלפי הטרור, למעצרים מנהליים כלפי פעילי ימין, והיום מסתבר שהוא גם עומד לצד אלה שעוצרים את פעילות הממשלה ומונעים מהימין לממש את מדיניותו".

אלמוג כהן באירוע של עוצמה

אלמוג כהן באירוע של עוצמה יהודית צילום: Avshalom Sassoni/Flash90