לצאת מהפלונטר: לוין יהיה מוכן לדבר על המתווה - חוץ מדבר אחד

כאשר גם מתוך המפלגה מתחילים להישמע קולות הקוראים לריכוך הרפורמה, שר המשפטים נמצא בצומת דרכים. לוין יסכים להגיע להידברות אבל על דבר אחד הוא לא מוכן להתפשר - הוועדה לבחירת שופטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/23 09:54 כד באדר התשפג

לצאת מהפלונטר: לוין יהיה מוכן לדבר על המתווה - חוץ מדבר אחד
יריב לוין, על דבר אחד הוא לא מוכן להתפשר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ריכוך הרפורמה: לאחר שהנשיא הרצוג הציג את "מתווה העם", המתווה שלו לרפורמה המשפטית, מיהרה הקואליציה לדחות אותו על הסף. הסמן הניצי ביותר בקואליציה בכל הנוגע לרפורמה, הוא גם מי שיזם אותה מלכתחילה, שר המשפטים יריב לוין. בעוד בליכוד כבר נשמעים קולות הקוראים להגעה לפשרה.

שניים מחברי הכנסת הבולטים ביותר הקוראים לפשרה הם דוד ביטן ויולי אדלשטיין. בעוד אדלשטיין אף הגיע למסלול התנגשות עם הקואליציה, דוד ביטן דיבר ישירות אל שר המשפטים. 

דוד ביטן

דוד ביטן, תקף את לוין צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

"הוא צריך לראות מה קורה במדינה"

ביטן ביקר את התנהלותו של יריב לוין שמסרב לדון בריכוך הרפורמה במערכת המשפט. "יש קבוצת ח"כים בליכוד שמבקשת לרכך את הרפורמה. איפשרנו לו להוביל, אבל הגיע הזמן שהוא יתחשב גם בעמדות שלנו. גם אנחנו מייצגים ציבור בתוך הליכוד. אני מצפה מלוין ומרוטמן שייקחו אתנחתא וישבו איתנו. לוין צריך לראות מה קורה במדינה, אנחנו אחראים לניהול שלה", אמר ביטן השבוע.

הנשיא הרצוג |

הנשיא הרצוג, על דבר אחד, יריב לוין לא מוותר | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"דם שמרני" לבית המשפט העליון

לוין עצמו מבין שבמקומות מסויימים הוא יאלץ להראות התגמשות. ב-ynet פורסם כי מקורבים לשר הסבירו כי הוא יהיה מוכן להגיע לפשרה בשלל נושאים ברפורמה מלבד נושא אחד עליו הוא לא מוכן לותר - הוועדה לבחירת שופטים. לפי המקורבים לוין דורש "דם שמרני" לבית המשפט העליון ובנושא הזה הוא לא ייסוג.

לוין מסביר את הצורך בשינוי דרסטי בבית המשפט עצמו גם בפסילתו של אריה דרעי. לפי לוין, גם כאשר השופטים לא משתמשים בעילת הסבירות, הם מוצאים דרך אחרת לפעול. לפי לוין הדבר היחיד שיכול לשנות באמת, הוא שינוי הרכב בית המשפט העליון שהוא כאמור מגיע דרך הוועדה לבחירת שופטים.