הרצוג מגיב לביקורת מהקואליציה: "מציע ללמוד את המתווה לעומק"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג הגיב לביקורות של סיעות הקואליציה לאחר שדחו את מתווה הפשרה שהציג: "הוא הצעה, מצע לדיון שעל בסיסו ניתן לעבוד, לשנות, ולדייק - זה לא סוף הדיון אלא רק תחילתו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/03/23 10:01 כג באדר התשפג

הרצוג מגיב לביקורת מהקואליציה: "מציע ללמוד את המתווה לעומק"
הנשיא הרצוג, צילום: חיים צח, לע"מ

נשיא המדינה, יצחק הרצוג חשף אמש (ד') את המתווה שלו לפשרה ברפורמה המשפטית, אבל בליכוד התאכזבו לראות שהמתווה לא כולל סעיפים בסיסיים כמו פסקת התגברות, כפי שהם הבטיחו לבוחריהם קודם הבחירות. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר רגע לפני שהמריא לברלין, כי מה שהציג הנשיא מנציח את המצב הקיים.

הרצוג על הביקורת מהקואליציה: "מציע ללמוד את המתווה לעומק"

בתוך כך, הנשיא הרצוג הגיב הבוקר לביקורות מהקואליציה לאחר שדחו את המתווה הפשרה שהציג וקרא להם ללמוד לעומק את המתווה. "חשוב לי לומר שאני כמובן שומע את התגובות למתווה שהצגתי מכל קצות הקשת, ואני מקבל כל ביקורת עניינית באהבה ובכבוד עצום. אני מציע לכולם ללמוד המתווה ואת הנאום שלי לעומק ולראות כמה הוא מציג אלטרנטיבה טובה לישראל".

נתניהו בטרם עלה למטוס |

"מציע ללמוד את המתווה לעומק", נתניהו צילום: חיים צח, לע"מ

עוד הוסיף ואמר כי המתווה הוא לא סוף הדיון אלא רק תחילתו. "'מתווה העם' שהצגתי הוא הצעה, מצע לדיון שעל בסיסו ניתן לעבוד, לשנות, ולדייק - זה לא סוף הדיון אלא רק תחילתו. הכל לטובת מציאת הסכמה רחבה בחברה הישראלית וכמה שיותר מהר כדי למנוע פילוג בתוכנו, כדי להביא להסכמה לאומית, כדי להרגיע את הרוחות ולהביא לדו שיח. הכל על בסיס אהבת ישראל שאותה אנחנו רואים כאן".

נתניהו: "סעיפים מרכזיים במתווה שהנשיא הציג מנציחים את המצב הקיים"

כאמור, בליכוד התאכזבו ממתווה הנשיא.  ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר רגע לפני שהמריא לברלין, כי מה שהציג הנשיא מנציח את המצב הקיים. "כל ניסיון להגיע להסכמה, והידברות בוודאי, הוא ראוי, ועל כן נציגי הקואליציה הלכו והידברו עם הנשיא פעם אחר פעם, בעוד שנציגי האופוזיציה לא היו מוכנים להתדיינות אחת אפילו. לצערי הדברים שהציג הנשיא לא הוסכמו על ידי נציגי הקואליציה. סעיפים מרכזיים במתווה שהוא הציג רק מנציחים את המצב הקיים ולא מביאים את האיזון הנדרש לרשויות בישראל. זו האמת המצערת".