נתניהו מתרכך: "אני קשוב למה שקורה בעם" | ההצעה שהעביר להרצוג

בעודו בביקור בגרמניה, העביר ראש הממשלה מסרים בטון מעט שונה אך הוסיף על מתווה הנשיא: "צריך להביא משהו שתואם את המנדט שקיבלנו מהציבור" | נתניהו חשף: העברנו להרצוג מתווה בין שני שלבים לוועדה לבחירת שופטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/23 19:41 כג באדר התשפג

נתניהו מתרכך: "אני קשוב למה שקורה בעם" | ההצעה שהעביר להרצוג
נתניהו, אמירות מתונות, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

הצעת הליכוד לנשיא: לאחר שנשיא המדינה פרסם אמש (ד') את המתווה שלו לרפורמה המשפטית, דחה אותו ראש הממשלה נתניהו בעת שעשה דרכו לביקור המדיני בגרמניה. היום, בעודו שוהה בגרמניה, העביר ראש הממשלה תדרוך עיתונאים וטען כי עוד לפני שהנשיא פרסם את המתווה שלו, העבירו בליכוד הצעה בת שני שלבים לנשיא. ההצעה לפי נתניהו, הייתה, שבשלב ראשון תתוקן הוועדה לבחירת שופטים ובהמשך ימשיכו הדיונים לאיזון הוועדה: "בשלב הראשון תיקון מידי (של הרכב הוועדה) ואחר כך לאזן".

דברי נתניהו לפני המראתו לגרמניה צילום: דוברות ראש הממשלה

"קשוב למה שקורה בעם"

בהמשך דבריו, הביע נתניהו ביקורת על המתווה הנוכחי של הנשיא ואמר: "הצעת הנשיא היתה הזדמנות גדולה שהוחמצה. זה לא מתווה העם ואני לא בטוח שזה מתווה חצי עם". נתניהו התייחס בהמשך דבריו גם להפגנות של מתנגדי הרפורמה והביע עמדה מרוככת יותר כשאמר: "אני קשוב למה שקורה בעם, אבל צריך להביא משהו שתואם את המנדט שקיבלנו מהציבור ונעשה זאת בצורה אחראית".

הנשיא הרצוג

הנשיא הרצוג, "הזדמנות שפוספסה" צילום: חיים צח, לע"מ

"לא הייתה שום התניה מצד הקנצלר לגבי היחסים עם ישראל"

נתניהו התייחס גם לביקורת שהוטחה נגדו בטענה שקידום הרפורמה, פוגע ביחסים הבינלאומיים של ישראל ואמר: "לא הייתה שום התניה מצד הקנצלר לגבי היחסים עם ישראל בגלל הרפורמה, במיוחד לא בכל הנוגע ליחסים הביטחוניים". מוקדם יותר במסיבת עיתונאים, אמר קנצלר גרמניה שולץ כשהוא לצד נתניהו: "כחברים של ישראל אנחנו מציעים שהמהלכים ישקלו מחדש. העצמאות של בתי המשפט חשובה מאד לדמוקרטיה. אנחנו מודאגים מהמצב". ראש הממשלה ענה: "אני רוצה להבטיח לך קנצלר שולץ, ישראל היא דמוקרטיה ליברלית והיא תמשיך להיות דמוקרטיה ליברלית. אנחנו נישאר דמוקרטיה ליברלית. אני זה שהפך את המערכת לליברלית".