המסר של נתניהו לקרעי בעקבות הסערה: "זה חל על כולם"

אחרי ששר התקשורת שלמה קרעי אמר על סרבני המילואים, "תלכו לעזאזל", ראש הממשלה בנימין נתניהו העביר לו מסר חריף: "המשימה של כולנו היא לנסות להרגיע את הרוחות"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/03/23 07:40 טו באדר התשפג

המסר של נתניהו לקרעי בעקבות הסערה: "זה חל על כולם"
קרעי עם נתניהו, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

סוער בליכוד, אתמול (ג') בשעות הבוקר כתב שר התקשורת שלמה קרעי לסרבני המילואים, "עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל", ראש הממשלה בנימין נתניהו שלח לו מסר בו הוא מתנער מהדברים הקשים. 

נתניהו אמר בשיחה עם שרים בליכוד: "הסרבנות היא תופעה מסוכנת וצריך להתנגד לה בכל תוקף. אבל גם כשעושים זאת, וגם בלהט הרוחות, צריך לעשות זאת בגבולות השיח הענייני. המשימה של כולנו היא לנסות להרגיע את הרוחות ולא להלהיט אותן, וזה חל על כולם בלי יוצא מן הכלל".

"למי שמשתלח בחיילי צה"ל אין מקום במערכת הציבורית"

גם שר הביטחון גלנט התנער מהדברים ובפגישה עם מפקדים בשירות מילואים שלח מסר לקרעי. "אני מתכוון להגן על כל אנשי המילואים, גם על מי שחושב הפוך ממני. למי שמשתלח בחיילי צה"ל, מימין ומשמאל, אין מקום במערכת הציבורית. אני מוקיר, מעריך ומגבה את חיילי המילואים. ללא קשר לעמדתם הפוליטית".

הציוץ שעורר סערה: לכו לעזאזל

כזכור, קרעי כתב במהלך פורים, "ומרדכי לא יכרע ולא ישתחווה" - יש זמנים שבהם צריך לעמוד איתן כנגד ההגמוניה והשליטים בעיני עצמם. לסרבנים המחוצפים, נאמר את מאמר מרדכי לאסתר: "רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר ואת ובית אביך תאבדו". עם ישראל יסתדר בלעדיכם ואתם תלכו לעזאזל. נוע תנוע הרפורמה. לעת כזו הגענו למלכות".