קנצלר גרמניה באזהרה חריגה: "מציעים שהמהלכים ישקלו מחדש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נמצא כעת בביקור מדיני בברלין, במהלך הביקור קנצלר גרמניה אמר כשהוא לצד נתניהו: "אנחנו מודאגים מהמצב"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/03/23 15:58 כג באדר התשפג

קנצלר גרמניה באזהרה חריגה: "מציעים שהמהלכים ישקלו מחדש"
נתניהו עם שולץ, צילום: חיים צח, לע"מ

לפני זמן קצר הסתיימה פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה אולף שולץ, במשרד הקנצלר בברלין. בסיום הפגישה נשאו השניים הצהרה משותפת לתקשורת, וקנצלר גרמניה ניצל את הבמה כדי להעביר מסר לקואליציה. 

https://youtube.com/live/m8_r8T1_FKI?feature=shared

קנצלר גרמניה אמר כשהוא לצד נתניהו: "כחברים של ישראל אנחנו מציעים שהמהלכים ישקלו מחדש. העצמאות של בתי המשפט חשובה מאד לדמוקרטיה. אנחנו מודאגים מהמצב". ראש הממשלה ענה: "אני רוצה להבטיח לך קנצלר שולץ, ישראל היא דמוקרטיה ליברלית והיא תמשיך להיות דמוקרטיה ליברלית. אנחנו נישאר דמוקרטיה ליברלית. אני זה שהפך את המערכת לליברלית".

נתניהו הוסיף: "עצם העיקרון שפוליטיקאים בוחרים שופטים זה קיים ברוב העולם. צריך להבין את ההבדל בין בית משפט עצמאי לבית משפט כל יכול". על מתווה הנשיא אמר ראש הממשלה: "הוא הנציח את המצב הקיים וגם הרע אותו. נחזור לארץ, אתייעץ עם חברי ונראה לאן מתקדמים".

מהצד הישראלי משתתפים בפגישה: ר' הסגל צחי ברוורמן, ר' המל"ל צחי הנגבי ושגריר ישראל בגרמניה רון פרשאור. וראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להמריא חזרה לישראל כבר היום בערב, למעשה הביקור כולו נמשך פחות מ-24 שעות. 


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן