"אני מבועת": מתווה הפשרה הגיע לכנסת

מתווה אלבשן - פרידמן מגיע לוועדת חוקה ושני מוביליו מציגים את הדרך שלהם לסיום הפיצוץ בין מתנגדי הרפורמה לתומכיה, "אני באמת מבועת, את הדהירה המטורפת הזאת למצדה מישהו פה צריך לעצור"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/03/23 11:52 כ באדר התשפג

"אני מבועת": מתווה הפשרה הגיע לכנסת
שמחה רוטמן בוועדת חוקה, צילום: Erik Marmor/Flash90

סוער בוועדת החוקה: פרופ' יובל אלבשן וד"ר גיורא ירון, מציגים את מתווה פרידמן-אלבשן לרפורמה המשפטית, השניים נענו להזמנת יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן, ויציגו את המתווה שיצרו יחד עם האלוף במיל' גיורא איילנד ושר המשפטים לשעבר, פרופ' דניאל פרידמן.

פרופ' יובל אלבשן אמר בפתח הדיון, "אני באמת מבועת, את הדהירה המטורפת הזאת למצדה מישהו פה צריך לעצור". וד"ר גיורא ירון הוסיף: "מי שפתח לי כאן את הדלת הוא ח"כ פינדרוס שהכיר לי את רוטמן. אני תרמתי כסף למחאה, מפגין כל שבוע בקפלן, ארחנו אצלנו בבית בקיסריה את האנרכיסטים, אבל הסיבה היחידה שאני פה היא כי חשבתי שאני צריך להיות פה, אחרת לא יהיה אף אחד אחר".

שמחה רוטמן: "מצע טוב לתחילת מו"מ"

מנגד, הגיב יו"ר הוועדה חבר הכנסת רוטמן ואמר כי מתווה השפרה שהוצג יכול להוות בסיס להידיינות: "מיד לאחר שהמתווה פורסם, שר המשפטים ואני הזמנו אותם וישבנו איתם. זה בהחלט יכול להיות מצע טוב לתחילת מו"מ כדי להבין את הפערים והיכולות. ברור לכל כי בין מה שאנחנו מעוניינים לקדם לבין המתווה פערים מאוד גדולים אך זו תחילת מו"מ והבנה שיש על מה לשבת".

שמחה רוטמן בוועדת חוקה

שמחה רוטמן בוועדת חוקה צילום: Erik Marmor/Flash90

מוקדם יותר היום הצעת חוק הנבצרות של יו"ר הקואליציה אופיר כץ עברה בוועדה לקריאה הראשונה ותעלה היום במליאה ההצעה קובעת כי ראש הממשלה יצא לנבצרות אך ורק על רקע אי מסוגלות פיזית או נפשית. קביעת הנבצרות תיעשה על ידי הודעה של ראש הממשלה ליו"ר הכנסת או על ידי הודעה של הממשלה ברוב של 75 אחוז, שתידרש לאישור מליאת הכנסת ברוב של 90 חברי כנסת.