רוטמן בוועדת חוקה: לא הסכמתי עם דברי הנשיא אבל אפגש איתו

ועדת חוקה התכנסה והיא דנה בהמשך חקיקת הרפורמה המשפטית: שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ומניעת ביקורת שיפוטית על חוקי יסוד | רוטמן התייחס לנאום הנשיא: "מאוד לא הסכמתי עם הדברים שלו, אבל אני עדיין קשוב למה שיגיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/23 12:42 יט באדר התשפג

רוטמן בוועדת חוקה: לא הסכמתי עם דברי הנשיא אבל אפגש איתו
שמחה רוטמן | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת חוקה התכנסה הבוקר (א') להמשך ההכנה של חוקי הרפורמה המשפטית. החוקים שעל הפרק בדיון הנוכחי הם הרכב הוועדה לבחירת שופטים ומניעת ביקורת שיפוטית על חוקי יסוד. בפתח הדיון התייחס יו"ר הוועדה רוטמן לנאומו של הנשיא הרצוג.

"אנחנו מאמינים שבמו"מ אפשר להגיע לפתרון"

"מאוד לא הסכמתי עם הדברים שלו, אבל אני עדיין קשוב למה שיגיד", אמר רוטמן על נאומו של הנשיא. אנחנו לא סוגרים את הדלת, לא משנה כמה מדברים נגדנו וכמה הפערים גדולים. אנחנו מאמינים שבמו"מ אפשר להגיע לפתרון, אם אנשים יחליטו שהם רוצים את טובת המדינה ולא לשרוף את המדינה. מקווה שכך יהיה.

ההצעה הראשונה, כאמור, עוסקת בהרכב הוועדה לבחירת שופטים. לפי ההצעה בוועדה יהיו חברים שלושה שרים, שאחד מהם יהיה שר המשפטים; שלושה ח"כים: אחד מהם יהיה יו"ר ועדת החוקה, השני ייבחר על ידי יו"ר הכנסת והשלישי יהיה מהאופוזיציה; ושלושה שופטים: נשיאת בית המשפט העליון ושני שופטים בדימוס, שייבחרו בהסכמת שר המשפטים והנשיאה. ההצעה השנייה קובעת כי בית המשפט העליון לא יוכל לעסוק בתוקפו של חוק יסוד ולא יהיה תוקף להחלטה שלו בנוגע לחוקי יסוד.

"מי שדיבר נגד המציאות זו האופוזיציה"

בפתח הדיון אמר רוטמן כי "כל מה שעומד פה על השולחן אלו הצעות חוק שעוסקות בדברים היחסית טריוויאליים. שבית המשפט לא יוכל לפסול חוקי יסוד, עמדתה הרשמית של הכנסת זה שנים; שהשופטים ייבחרו על ידי נבחרי הציבור ותיפסק מציאות של חבר מביא חבר עם וטו לשופטים. מי שדיבר נגד המציאות זו האופוזיציה".