נאום הקוקוריקו: עימות לילי בין השרה וחברת הכנסת

עוד מהומה נרשמה במהלך הדיונים על חוק החמץ במליאת הכנסת. השרה מאי גולן עלתה לדבר בדוכן הנואמים, חברת הכנסת מירב בן ארי הפריעה והשרה הגיבה: "קוקוריקו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/23 09:09 יג באדר התשפג

נאום הקוקוריקו: עימות לילי בין השרה וחברת הכנסת
מאי גולן, נאום הקוקוריקו, צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

עוד מהומה בכנסת: בחודשים האחרונים היינו עדים ללא מעט מקרים חריגים בכנסת. החל מקפיצה על שוחנות ועדת חוקה ועד הלייב שהעביר חבר הכנסת אלמוג כהן בזמן ההצבעות במליאה. בין לבין יש כמובן את המהומות הרגילות בזמן הנאומים, אחד כזה קרה אתמול כאשר עימות בין השרה מאי גולן לחברת הכנסת מירב בן ארי גלש שוב לעימות סוער.

צפו באירועים בכנסת:

העימות בין השרה גולן לחברת הכנסת בן ארי צילום: ערוץ הכנסת

העימות החל כאשר חברת הכנסת בן ארי הפריעה לשרה גולן בדבריה, השרה בתגובה אמרה לחברת הכנסת ש"תפסיקי לקרקר". הדבר לא מצא חן בעיני חברת הכנסת שהתרעמה על הביטוי כלפיה והדבר הוביל לעימות כולל במהלכו המשיכה השרה לחזור על הביטוי והוסיפה: "את קרקרנית, תרנגולת מקרקרת". 

התגובה של ועדת האתיקה לאירועים החריגים

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה אמש (א') להעניש את חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית בעקבות שידור הלייב שערך ממליאת הכנסת וקבעה כי תישלל ממנו זכות הדיבור במליאה לחמישה ימים והוא לא יוכל להגיש הצעות חוק עד סוף כנס החורף.

אלמוג כהן מראיין את נתניהו בלייב

אלמוג כהן מראיין את נתניהו בלייב צילום: יונתן סינדל/פלאש90

במכתב שנשלח ליו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, נכתב כי "הוועדה רואה בחומרה רבה את התנהגותו והתבטאויותיו של חבר הכנסת כהן, חלק מהתבטאויותיו מהוות השפלה, לעג, ביזוי והשמצה. אין להן מקום בשיח הציבורי, לא כל שכן במליאת הכנסת. התבטאויותיו של חבר הכנסת כהן הן בגדר השמצה והשפלה אישית שאין לה מקום בכנסת, לא ניתן להגן עליהן, והן אף פוגעות בתדמיתה של מדינת ישראל. כמו כן, ניתן להבין חלק מאמירותיו בהקשר גזעני ואף שוביניסטי. הוועדה סבורה שמוטב היה כי אמירות אלה לא היו נאמרות".