"כמו כבש צריך לדבר איתו": לאחר הגידופים בכנסת - אלמוג כהן מתנצל

חבר הכנסת עורר סערה, לאחר שצילם את חברי הכנסת בשידור חי במהלך הדיונים הלילה והשפיל כמה מחברי הכנסת מהאופוזיציה: "אתה מדבר אליהם בשפה שלהם, הם מבינים אותך" | בהמשך התנצל בפני חברת כנסת אחת

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 21/02/23 15:35 ל בשבט התשפג

"כמו כבש צריך לדבר איתו": לאחר הגידופים בכנסת - אלמוג כהן מתנצל
אלמוג כהן, מתנצל ומסתייג, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אלמוג כהן מתנצל חלקית: אמש (ב') אישרה הכנסת את שני החוקים הראשונים ברפורמה המשפטית בקריאה ראשונה. את הדיון, שהיה אמוציונלי וגרר ויכוחים ופעולות מחאה וגם נמשך לא מעט זמן העבירו חברי הכנסת בשלל דרכים. חבר הכנסת אלמוג כהן, עלה ללייב מהכנסת במשך הדיונים ועורר סערה. במהלך השידור, התבטא חבר הכנסת בצורה חריגה מאוד כלפי חברי כנסת מהאופוזיציה ובפרט מהרשימות הערביות. 

"אתה מדבר איתם בשפה שלהם, הם מבינים אותך. כמו כבש"

כך למשל, צילם חבר הכנסת כהן את אחמד טיבי תוך שהוא אומר: "רופא? בכלב שלי לא הייתי נותן לו לטפל". בהמשך פנה גם לחבר הכנסת עופר כסיף ואמר: "אתה מדבר איתם בשפה שלהם, הם מבינים אותך. כמו כבש, ככה צריך לדבר איתם. חברים, אני לא אומר לו להיות בשקט בעברית כי הוא לא מבין עברית". 

אלמוג כהן מראיין את נתניהו בלייב

אלמוג כהן מראיין את נתניהו בלייב, אמש. צילום: יונתן סינדל/פלאש90

ההתבטאויות של חבר הכנסת כהן נמשכו כ-45 דקות ובמהלך השידור אמר גם על חברת הכנסת מירב בן ארי מיש עתיד כי "יש לה קול של ספונג'ה" ותקף גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. בהמשך הסרטון אף ניגשה אליו השרה מאי גולן וביקשה ממנו להפנות חלק מהקריאות שלו לאחת מחברות הכנסת וכהן הסביר לשרה כי "לא ליהודים לא.. ליהודים זה גזגזי אני צועק". 

התנצל בפני מירב בן ארי

ההתבטאויות החריגות של כהן, הופצו במהרה ברשת ועוררו סערה כשרבים מותחים ביקורת על סגנון הדיבור. היום (ג') התייחס חבר הכנסת לדברים והתנצל רק בפני חברת הכנסת מירב בן ארי. בציוץ שהעלה לטוויטר כתב: "אתמול במהלך הלייב שהעליתי ממליאת הכנסת כיניתי את חברתי ח"כ מירב בן ארי באמירה לא מוצלחת, ועל כך התנצלותי. מעריך אותך מאוד מירב, סליחה".