אמיר אוחנה נגד אלמוג כהן: "לפנות לערוץ הכנסת"

בעקבות הסרטון של חבר הכנסת אלמוג כהן והסערה שעורר, הוציא יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הנחיה חדשה האוסר על שידורים ישירים מהמליאה: "חברי כנסת המעוניינים לקבל תיעוד מפועלם במליאה יכולים לפנות לערוץ כנסת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/23 18:50 א באדר התשפג

אמיר אוחנה נגד אלמוג כהן: "לפנות לערוץ הכנסת"
אמיר אוחנה, אין יור לייבים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90      Tags melia knesset birthday israel politics       QUICK RENDITIONS INFO File Size: 3373 Kb Dimensions: 2547 x 1698 px Resolution: 240 ppi Size: 26.96 cm x 17.97 cm Preview

אין יותר שידורים מהכנסת: יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, הודיע היום (ד') לחברי הכנסת כי מעתה לא יוכלו יותר לשדר בלייב מתוך המליאה. הדברים מגיעים ברקע הסרטון שצילם חבר הכנסת אלמוג כהן במהלך ההצבעות על חוקי הרפורמה המשפטית, בהם השתמש בשפה בוטה וגזענית כנגד חברי האופוזיציה.

במכתב שהוציא אוחנה לחברי הכנסת הוא כותב: "אסור השימוש בטלפון לצילום סרטונים ו/או משדרים חיים לייב לרשתות החברתיות השונות". עוד קודם לכן הוא הזכיר לחברי הכנסת כי "סעיף 41( ח( לתקנון הכנסת אוסר על קיום שיחה בטלפון הסלולרי במליאת הכנסת".

"יכולים לפנות לערוץ הכנסת"

יו"ר הכנסת הוסיף כי במידה וחברי הכנסת מעוניינים בתיעוד פועלם מהמליאה, הם "יכולים לפנות לערוץ הכנסת בבקשה לקבל סרטונים מהמתרחש במליאה". עוד הוסיף אוחנה ואמר: "הדברים אינם אמורים בנוגע לצילום קצר של תמונה דוממת למשל של לוח ההצבעה שאינן מפריעות להתנהלות במליאה ואין בהם כדי לבזות את הכנסת או מי מחבריה".

אלמוג כהן מראיין את נתניהו בלייב

אלמוג כהן מראיין את נתניהו בלייב צילום: יונתן סינדל/פלאש90

בסיום המכתב פונה אוחנה לסגני הכנסת ומבקש: "סגניי ואני נקפיד על קיום ההוראות האמורות, ודאי במקרים בו יתבצע בטלפון הסלולרי שימוש שיהיה בו כדי להפריע במידה ניכרת לישיבת הכנסת או כדי להטריד חברי כנסת אחרים שנמצאים באולם המליאה".

"אתה מדבר איתם בשפה שלהם, הם מבינים אותך. כמו כבש"

כזכור, חבר הכנסת אלמוג כהן, עלה ללייב מהכנסת במשך הדיונים ועורר סערה. במהלך השידור, התבטא חבר הכנסת בצורה חריגה מאוד כלפי חברי כנסת מהאופוזיציה ובפרט מהרשימות הערביות.  כך למשל, צילם חבר הכנסת כהן את אחמד טיבי תוך שהוא אומר: "רופא? בכלב שלי לא הייתי נותן לו לטפל". בהמשך פנה גם לחבר הכנסת עופר כסיף ואמר: "אתה מדבר איתם בשפה שלהם, הם מבינים אותך. כמו כבש, ככה צריך לדבר איתם. חברים, אני לא אומר לו להיות בשקט בעברית כי הוא לא מבין עברית".