גנץ למילואימניקים: "המשיכו לשרת ולהתייצב בכל תנאי"

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ קרא לטייסים שהודיעו כי לא יגיעו למילואים בעקבות הרפורמה במערכת המשפט לחזור בהם: "להגן על הארץ הזו במחאות ולהגן עליה בגיחות. אל תתנו יד לסרבנות, עם כל הכאב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/23 15:55 יב באדר התשפג

גנץ למילואימניקים: "המשיכו לשרת ולהתייצב בכל תנאי"
בני גנץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

טייסים ואנשי צוות בטייסת 69 של חיל האוויר, הודיעו היום (א') כי בעקבות הרפורמה המשפטית, לא יגיעו לאימון השבועי שלהם ביום רביעי הקרוב ובמקומו יערכו יום עיון הנושא: "דמוקרטיה ואחדות העם". בפתח ישיבת הסיעה, יו"ר המחנה הממלכתי, חבר הכנסת בני גנץ התייחס לנושא זה וקרא להם לחזור בהם.

"המשיכו לשרת ולהתייצב בכל תנאי"

"אני רוצה לפתוח ולדבר לרבבות מילואימניקים וגם חיילי סדיר שמרגישים כמו רבים מאוד בציבור שהדמוקרטיה הישראלית על פי תהום. אנחנו ננצח במאבק הזה – במוקדם או במאוחר. מדינת ישראל וערכיה חזקים מכל ממשלה. אני קורא לכם להמשיך לשרת, להמשיך להתייצב בכל תנאי", אמר יו"ר המחנה הממלכתי.

טייסים. "חציית קו אדום"

טייסים. "חציית קו אדום" צילום: Yossi Zeliger/Flash90

עם זאת, קרא יו"ר המחנה הממלכתי לטייסים להמשיך להשתתף במחאות. "להגן על הארץ הזו במחאות ולהגן עליה בגיחות. להגן עליה כמפגינים ולהגן עליה במחסומים ובצמתים, להגן עליה בתקשורת ולהגן עליה בחמ"לי המודיעין. אל תתנו יד לסרבנות, עם כל הכאב. המשיכו להילחם למען המדינה בקרב, המשיכו להיאבק עליה במחאה", אמר גנץ.

גנץ לנתניהו: "אנשי המחאה לא פחות פטריוטים מכם"

גנץ התייחס לאמירתו של נתניהו, שתקף את המפגינים נגד הרפורמה במערכת המשפט. "לצד זאת, אני מבקש לשאול את נתניהו – מה מרגישה אמא שלא ישנה בלילה כי הבן שלה עומד במחסום בשומרון או טס לתקיפה מעל לבנון כשראש הממשלה משווה אותה לפורעים ששורפים בתים בחווארה? מה מרגיש איש מילואים ששרים ואנשי ציבור קוראים לו ולמשפחתו אנרכיסטים? איך מרגישים רמטכ"לים וקצינים בכירים במילואים, חלקם גיבורי מלחמות ישראל, שמכנים אותם ואת פקודיהם טרוריסטים ומעלילים עליהם שהם ממומנים על ידי איראן?"

עוד הוסיף ואמר כי "אדוני ראש הממשלה – קצת צניעות. אנחנו ואנשי המחאה לא פחות פטריוטים מכם. לא פחות אוהבים את המדינה מכם. ואם רבע מיליון המפגינים הם אנרכיסטים – אז גם אני אנרכיסט גאה.אני קורא לכל הגורמים האחראים בקואליציה ובפרט לראש הממשלה ולשר הביטחון – השמיעו קולכם באופן ברור ועיצרו את ההסתה! המילים שלכם שולחות אש שעלולה להצית כאן מלחמת אחים. אתם בהתבטאויות שכאלו – מעודדים סרבנות שנובעת מכעס, אתם מחלישים את צה"ל, אתם מחלישים את המדינה".

נתניהו, משווה לתקופת ההתנתקות

נתניהו, משווה לתקופת ההתנתקות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסיום דבריו טען כי הקואליציה מסרבת לעצור את החקיקה ולהיכנס להידברות. "לצד הדאגה מסרבנות בצה"ל, אני מוטרד יותר מהסרבנות של נתניהו וחברי הקואליציה לעצור את החקיקה ולהיכנס להידברות. עד לפני זמן קצר, עוד היתה מכונסת ועדת החוקה תוך התעלמות מרצון העם, מניסיונות הנשיא לעצירה והידברות", אמר יו"ר המחנה הממלכתי.