מיכאלי תומכת בסרבנים: "מה שנתניהו עושה זה חציית קו אדום"

יו"ר סיעת העבודה, מרב מיכאלי, הביעה את תמיכתה במחאתם של הטייסים שהודיעו כי לא יגיעו למילואים בעקבות הרפורמה במערכת המשפט: "בדיקטטורה אנחנו במקום אחר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/23 15:17 יב באדר התשפג

מיכאלי תומכת בסרבנים: "מה שנתניהו עושה זה חציית קו אדום"
מרב מיכאלי, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 טייסים ואנשי צוות בטייסת 69 של חיל האוויר, הודיעו היום (א') כי בעקבות הרפורמה המשפטית, לא יגיעו לאימון השבועי שלהם ביום רביעי הקרוב ובמקומו יערכו יום עיון הנושא: "דמוקרטיה ואחדות העם". בתוך כך, יו"ר מפלגת העבודה, חברת הכנסת מרב מיכאלי הביעה את תמיכתה בסרבנים בישיבת הסיעה.

לשאלה מה היא חושבת על מחאתם של הטייסים, השיבה מיכאלי כי "אני חושבת שמה שנתניהו היא חציית גבול משוגעת ומסוכנת מאוד למדינת ישראל. אני מזכירה שבמדינת ישראל יש קונספט פקודה לא חוקית בעליל, שדגל שחור מתנוסס מעליה בפקודה כזאת חובה לציית. בדיקטטורה אנחנו במקום אחר".

"לנתניהו אין לגיטימציה להפיכה המשטרית"

בפתח ישיבת הסיעה, אמרה מיכאלי כי "המסכה נפלה מעל פניה של הממשלה הזו מאוד מהר. נתניהו אדם כוחני, חסר עכבות, מסית.  הוא לא היה מדבר פתאום על הידברות עם אופוזיציה, אלמלא היה נמצא במבוי סתום. גם הקהילה הבינלאומית וגם הקהילה הכלכלית מקיר לקיר, כולם הוציאו לו כרטיס אדום בוהק נגד ההפיכה המשטרית.

נתניהו, משווה לתקופת ההתנתקות

נתניהו, משווה לתקופת ההתנתקות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לטענתה של מיכאלי, לראש הממשלה, בנימין נתניהו אין לגיטימציה "זו תהיה פגיעה אדירה במאבק ובסיכוי ההולך וגדל לגנוז את החקיקה הזאת, אם דווקא האופוזיציה תהיה זו שתגיע להבנות על פגיעה בדמוקרטיה הישראלית. לנתניהו אין לגיטימציה להפיכה המשטרית. למעט 64 הליצנים, שגם ביניהם יש כמה מתנגדים בשתיקה, אין אף שותף אסטרטגי או כלכלי או אזרחי או בינלאומי למהלך הרדיקלי והכל כך מסוכן הזה".

"לא לשאת ולתת עם נתניהו על הדמוקרטיה שלנו"

מיכאלי פנתה לחברי האופוזיציה ודרשה מהם לא להגיע להידברות עם הקואליציה. "אני חוזרת וקוראת לחברי באופוזיציה – לא לשאת ולתת עם נתניהו על הדמוקרטיה שלנו. לא בתמורה לעצירת החקיקה ולא בתמורה לשום דבר אחר- הדמוקרטיה שלנו אינה למכירה. אזרחי ואזרחיות ישראל לא מוכנים לחיות בחצי דמוקרטיה חצי דיקטטורה".

טייסים. "חציית קו אדום"

טייסים. "חציית קו אדום" צילום: Yossi Zeliger/Flash90

יו"ר העבודה הזכירה את מחאתם של משרתי המילואים ואמרה כי  "טייסי הקרב לא מוכנים לטוס עבור דיקטטורה, לוחמי הסיירות, אנשי הסייבר לא מוכנים להילחם עבור דיקטטורה. את המאבק הזה מובילות ומובילים אלפי אזרחים שדורשים מאיתנו לשמור על הדמוקרטיה הישראלית כפי שהיא, יש איך לשפר אותה אבל קודם כול נשמור עליה כמו שהיא."

בסיום דבריה, אמרה מיכאלי כי אין לאיש מאיתנו מנדט להפר את האמון הזה שניתן בנו על ידי מאות האלפים האלה שמייצגים מיליונים שאולי לא יוצאים מהבית, אבל כוססים ציפורניים ומחכים שאנחנו נוודא שההפיכה המשטרית לא תקרה, הציבור איתנו. הכלכלניות והכלכלנים איתנו, העולם הדמוקרטי כולו איתנו. אסור לנו שהאופוזיציה תהיה זו שתכניס חלילה מקלות בגלגלי המאבק הערכי והחשוב בתולדות המדינה. וברוח פורים אפשר להגיד מי שנכנסים להידברות במצב כזה מרבים בכניעה.