נתניהו תוקף את המפגינים בתל אביב: "בדמוקרטיה יש קווים שאסור לחצות"

ראש הממשלה כינס הערב מסיבת עיתונאים ותקף את המוחים בתל אביב: "אני אומר לפורעי החוק בת"א מה שאמרתי לפורעי החוק בחווארה, לא נסבול מצב שאיש הישר בעיניו יעשה" | נתניהו לא התייחס להצעת גנץ לעצירת החקיקה והמשך ההידברות

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/23 20:32 ח באדר התשפג

נתניהו תוקף את המפגינים בתל אביב: "בדמוקרטיה יש קווים שאסור לחצות"
נתניהו, משווה את המוחים למתפרעים בחווארה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הצהרת ראש הממשלה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך הערב מסיבת עיתונאים בה תקף את המוחים היום בתל אביב ואף השווה אותם למתפרעים בכפר חווארה מוקדם יותר השבוע. "אמרתי לפורעי החוק בחווארה: לא נסבול מצב שאיש הישר בעיניו יעשה. אני אומר אותו הדבר לפורעי החוק שראינו היום" אמר נתניהו והוסיף: "בדמוקרטיה יש קווים שאסור לחצות. הקו הזה הוא איסור מוחלט על אלימות ואנרכיה".

מי שנעדר מנאומו של ראש הממשלה הוא יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ איתו שוחח מוקדם יותר נתניהו בטלפון. לאחר השיחה בינהם ובקשתו של גנץ להתחיל בשיחות הידברות מידיות בבית הנשיא, לא התייחס נתניהו לנושא כלל ובעיקר דיבר על יריביו העיקריים התומכים במפגינים.

על רקע הצבעות הממשלה וההפגנות הסוערות, בני גנץ חשף היום את מאמציו להגיע להסכמות סביב הרפורמה המשפטית, וסיפר כי ביקש מראש הממשלה לבוא איתו לבית הנשיא לעל מנת להידבר: "שוחחתי עם נתניהו ואוחנה, ביקשתי מהם לסגור את הכנסת ולנסוע יחד לבית הנשיא - עד שנגיע להסכמות" אמר.

אוחנה: "אשמח לגשת איתך גם לבית הנשיא או לכל מקום אחר לשם פתיחה בהידברות אמיתית"

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה הגיב להצעתו של גנץ לסגור ושלל אפשרות של סגירת הכנסת. "אני מברך על פנייתך, ועל כל רצון כן ואמיתי להידברות. הכנסת היא הבית של העם כולו וככזו - עליה להישאר פתוחה, גם ואולי בעיקר בעת מחלוקת", הסביר אוחנה, והוסיף כי "לא סוגרים אותה גם אם יש מי שמבקשים למנוע ממנה להכריע בהחלטה המתקבלת על ידי הציבור באמצעות רוב של נבחריו".