נתניהו תוקף את המפגינים: "בהתנתקות עצרו ילדים על חסימות כבישים"

בפתח ישיבת הממשלה, תקף נתניהו את חוסמי הצירים והשווה את המצב לתקופת ההתנתקות: "משום מה היחס הזה לחסימת כבישים התפוגג דווקא אצל אלה שהתנגדו אז לחסימת כבישים" | על הקריאות לסרבנות: "רוצים להביא לתוהו ובוהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/23 12:10 יב באדר התשפג

נתניהו תוקף את המפגינים: "בהתנתקות עצרו ילדים על חסימות כבישים"
נתניהו, מגנה את אמירתה של גוטליב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו נגד חוסמי הכבישים: בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (א') תקף ראש הממשלה את המפגינים שחסמו אמש צירים בתל אביב. נתניהו השווה את זה לתקופת ההתנתקות אז חסימת כבישים נחשבה לעבירה חמורה: "בהתנתקות חסימת כבישים היתה עבירה כה חמורה, שמני מזוז אמר שצריך לגזור עליה עד 20 שנות מאסר. לכן נערים רבים בני 14 שרק חשבו לחסום כבישים נעצרו עד לתום ההליכים" אמר נתניהו.

צפו בדבריו המלאים של נתניהו:

בהמשך הוסיף נתניהו ותקף את יו"ר האופוזיציה לפיד: "אני מוחה בתוקף על הניסיון לעשות אבחנה בין אזרחים. כולנו שווים בפני החוק. הכל כביכול מותר בתנאי שאתה שייך לאנשים הנכונים. בצל מחאת אזרחים אוהבי המדינה שאני מכבד - אנחנו רואים חציית גבולות של קבוצה קיצונית ומסוכנת שאני בטוח שלא מייצגת את המחאה כולה". אמר נתניהו.

יום קשה של הפגנות

הפגנת מתנגדי הרפורמה. צילום: Erik Marmor/Flash90

"להשוות אותי לצ'אוצ'סקו והיטלר זו הסתה פרועה"

על הקריאות שנשמעות לסירוב פקודה אמר: "כשגנרלים קוראים לסרבנות זו לא שמירה על הדמוקרטיה זה חיסול הדמוקרטיה. מתור על רעייתי זה לא שמירה על זכויות הפרט זה רמיסת זכויות הפרט, להשוות אותי לצ'אוצ'סקו והיטלר זו הסתה פרועה. הקבוצה המסוכנת והקיצונית שמובילה את המעשים האלו רוצה לשרוף את המועדון, להביא לתוהו ובוהו. להפיל את הממשלה, להביא למשבר חוקתי כדי להביא לבחירות שישיות".

על היתכנות של תחילת הידברות בין הצדדים אמר נתניהו: "אם קריאתנו היתה נענית לפני חודשיים - היינו כבר אחרי ההסכמות. היה זמן ויש זמן להסכמות אני קורא להם להביא את החלופות שלהם, להצטרף אליי" כך אמר.