הפרשן הבכיר נגד הטייסים: "עשו הקש בגג לרמטכ"ל, חצו קו אדום"

לאחר שטייסים בטייסת 69 הודיעו כי לא יגיעו ליום האימון השבועי אך ימשיכו להגיע לפעילות המבצעית, תוקף הפרשן הצבאי יוסי יהושוע ומסביר כי "הם יודעים שהדחתם תביא לפירוק הטייסת ולכן התאגדו" | אייזנקוט מחה גם

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/23 13:31 יב באדר התשפג

הפרשן הבכיר נגד הטייסים: "עשו הקש בגג לרמטכ"ל, חצו קו אדום"
טייסים. "חציית קו אדום", צילום: Yossi Zeliger/Flash90

מחאת הטייסים: טייסים ואנשי צוות בטייסת 69 של חיל האוויר, הודיעו היום (א') כי בעקבות הרפורמה המשפטית, לא יגיעו לאימון השבועי שלהם ביום רביעי הקרוב ובמקומו יערכו יום עיון הנושא: "דמוקרטיה ואחדות העם". מי שתקף החלטת הטייסים, הוא הפרשן הצבאי יוסי יהושוע שטוען כי מדובר בחציית קו אדום.

בציוץ שהעלה לטוויטר הסביר יהושע, כי הטייסים למעשה יודעים שכאשר הם מתאגדים, הם לא מותירים ברירה לצה"ל שיודע כי במידה והטייסים יושעו, הטייסת תיפגע משמעותית. "טייסת 69 עשתה הקש בגג לרמטכ"ל וזה מסוכן מאוד" כותב יהושוע. "מציע לכל התומכים במהלך לעצור. מותר למילואימניקים להפגין אבל חובה להמשיך להתייצב לאימונים כמו למבצעים בטח בטייסת החשובה בצה"ל. הם יודעים שהדחתם תביא לפירוק הטייסת ולכן התאגדו. הם חצו קו אדום.

יוסי יהושוע, תוקף את הטייסים

יוסי יהושוע, תוקף את הטייסים צילום: CC BY-SA 4.0 אור אורן

" מחויבת ההבחנה בין מאבק אזרחי צודק לבין החובה להגן על אזרחי ישראל"

מי שעוד תקף את המהלך הוא חבר האופוזיציה, הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט שכתב: "ב-10 במאי 2018 הענקתי תעודת הערכה מטעם הרמטכ"ל לטייסת 69 על הצטיינות במימוש התקיפות במסגרת המב"מ ותרומתה לביטחון הלאומי. בטקס, אמרתי לטייסים שאדבר בקצרה כי אני מניח שלפניהם לילה ארוך. שלוש שעות לאחר מכן נורה מטח אירני לרמת הגולן ובתגובה הובילה הטייסת תקיפת מטרות אירניות בסוריה במסגרת מבצע 'בית הקלפים'". 

גדי אייזנקוט מחייך

גדי אייזנקוט, דוחה את טענות הטייסים | מחייך צילום: מאיר אליפור

"היום כאזרח וכחבר כנסת" ממשיך אייזנקוט, "המתנגד למהלכי ההפיכה המשפטית, אני קורא לכם להימנע מאי הגעה למילואים. אני מבין את כאבכם הגדול ומוקיר את מאות האלפים הנאבקים על פניה ועתידה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית ברוח מגילת העצמאות. מחויבת ההבחנה בין מאבק אזרחי צודק לבין החובה להגן על אזרחי ישראל ולהבטיח את קיום המדינה" אמר.