הרב אליהו עונה ליובל נוח הררי: "העם רוצה להתקדם לפי ערכי העם היהודי"

הרב שמואל אליהו מגיב למאמרו של ההיסטוריון יובל נוח הררי וקובע: "היום או מחר - הרפורמה תעבור". בהמשך הוא "קורא לכל המפגינים לעשות חשבון נפש ולהבין שהערכים שיובילו את המדינה בעתיד הם לא הערכים המטורללים של השמאל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/23 14:08 יב באדר התשפג

הרב אליהו עונה ליובל נוח הררי: "העם רוצה להתקדם לפי ערכי העם היהודי"
הרב שמואל אליהו, עונה ליובל נוח הררי, צילום: יוצר אור

"היום או מחר - הרפורמה תעבור": כך קובע הרב שמואל אליהו. הרב התייחס למאמר שפרסם בסוף השבוע ההיסטוריון יובל נוח הררי ב-"ynet" תחת הכותרת "רגע של בהירות מבעיתה". הרב אליהו פותח את מאמר התגובה בהשוואה של מתנגדי הרפורמה לאיוב ואומר: "איוב הוא סמל לכל האנשים שלא הסכימו לקבל את השינויים וניסו לעצור את ההתקדמות של העולם ללא הצלחה".

"יבוא יום והאליטות האלה יעשקו גם אתכם"

הרב אליהו כותב בהמשך :"היום או מחר - הרפורמה תעבור" וקורא למפגינים לערוך חשבון נפש: "גם אני קורא לכל המפגינים לעשות חשבון נפש ולהבין שהערכים שיובילו את המדינה בעתיד הם לא הערכים המטורללים של השמאל הפרוגרסיבי. זה יהיה היום או מחר, אבל זה יהיה, אנחנו מאמינים בערכים של העם היהודי. כדאי שתלמדו מה הם הערכים היהודים באמת".

יובל נוח הררי, תשובה מהרב שמואל אליהו

יובל נוח הררי, תשובה מהרב שמואל אליהו צילום: CC BY-SA 4.0 Daniel Naber

"אל תאמינו לכל השקרים שמספרים לכם" כותב הרב אליהו, "אלה שרוצים להשליט עלינו ועליכם את שלטון ללא מצרים של האליטות. יבוא יום והאליטות האלה יעשקו גם אתכם. הם מספרים לכם  שלא יהיו יותר בחירות ונתניהו יהיה קיסר לכל ימיו. הם אפילו עושים מיצגים על זה. הם מספרים לכם שכל אישה תהיה כמו שפחה ותחויב בכיסוי ראש כמו באירן  וגם על זה יש מיצגים בכל ההפגנות. הם מספרים לכם שלא יהיה חשמל בשבת" מסביר הרב אליהו ומשיב.

"היהדות סולדת מעריצות עוד מימי אברהם אבינו"

"כל הדברים הללו הם כל כך מופרכים, הפך מכל ערכי היהדות" הוא אומר. "אנחנו מאמינים ב'ואהבת לרעך כמוך', מאמינים בצלם אלוקים שבאדם. אנחנו מאמינים במשפט צדק מתחילת הווסדו של העם. היהדות סולדת מעריצות עוד מימי אברהם אבינו ומשה רבינו, לא בגלל הדמוקרטיה המזויפת של יוון ואנטיוכוס".

הרב אליהו מסיים וכותב: "זה החזון של אברהם ושל העם היהודי, לעזור לכל העולם 'ונברכו בך כל משפחות האדמה'. הבית הזה יהיה מרכז החסד והצדק לכל האנושות". התיאור של הרצל בנוי על התיאור מספרי הנביאים שמתארים את העתיד של עם ישראל ושל העולם. למקום הזה מכוון אלוקים את האנושות ואת עם ישראל, ולשם נגיע".