המחאה נמשכת: המשטרה הפעילה מכתזית ופרשים נגד מפגינים באיילון

המחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט נמשכת גם במוצאי השבת, בפעם התשיעית ברציפות | השר לביטחון לאומי בחפ"ק המשטרה: "מגיע לפה כדי לממש את המדיניות שלי". לימור לבנת בהפגנה: "נשמע לכם הגיוני שכל שר ימנה למשרדו יועץ משפטי מהבית, אולי ממרכז הליכוד?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/23 22:44 יא באדר התשפג

המחאה נמשכת: המשטרה הפעילה מכתזית ופרשים נגד מפגינים באיילון
תל אביב, הערב | , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הפגנות נגד המהפכה המשפטית, שבת תשיעית ברצף. כמו בכל סוף שבוע בחודשיים האחרונים, גם הערב (ש') המחאה הנרחבת נגד הרפורמה במערכת המשפט שמקדמים שר המשפטים יריב לוין ויו"ר ועדת החוקה, שמחה רוטמן - נמשכת. 

עשרות אלפים מפגינים בכל רחבי הארץ, כאשר המוקד המרכזי נמצא ברחוב קפלן בתל אביב. הפגנות מתקיימות בצמתים ומחלפים ברחבי הארץ, בין השאר: הרצליה, חיפה, רמת השרון, קריית טבעון, כרכור, כפר סבא, רחובות, נס ציונה, רעננה, אשדוד, אשקלון, באר שבע, חולון, ועוד. הפגנה נערכת גם מול ביתו של שר המשפטים.

בשעה 22:45, ולאחר שניסיונות הדיפת המפגינים נכשלו, הודיעה המשטרה כי מופעלת מכתזית לכיוון "מתפרעים על איילון סמוך לפרשת דרכים". במקביל הופעל גם כוח פרשים כנגד המתפרעים.

לאחר השעה 21:30 מאות מפגינים הגיעו לחסימה במחלף השלום לכיוון דרום, פרצו אותה והבעירו אבוקה. מהמשטרה נמסר כי "כוח משטרה בולם אותם על הרמפה", אולם המפגינים הגיעו לכביש. בהמשך הכריזה המשטרה על הפגנה לא חוקית כאשר עשרות מפגינים ירדו לכיוון כביש 20. 

מפגינים יורדים לאיילון |

מפגינים יורדים לאיילון | צילום: אור אדר

צילום: אור אדר

רגע הפריצה:

אבוקה באיילון:

בן גביר: "אני מגיע לפה כדי לממש את המדיניות שלי"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע הערב לחפ"ק המשטרה בתל אביב, שם אמר: "אני מגיע לכאן במסגרת תפקידי בדיוק כמו שקודמיי הגיעו, אני מגיע לפה כדי לממש את המדיניות שלי. אין לי כוונה להתנצל, בטח לא בפני האנרכיסטים שמבקשים להבעיר את מדינת תל אביב". על הבדיקה של זריקת רימוני ההלם במח"ש אמר בן גביר: "נועדה להרתיע ולהפחיד את השוטרים מלבצע את עבודתם. אני מגבה אותם, החקירות האלה לא יצליחו".

השרה לשעבר לימור לבנת אמרה בהפגנה בקפלן: "אחי ואחיותי במחנה הימין הממלכתי ליברלי, אתם שגדלתם כמוני ומאמינים כמוני באותם ערכים אך עדיין לא בטוחים, ומתלבטים, אני פונה אליכם: נשמע לכם הגיוני שהפוליטיקאים ימנו שופטים? שנסכים לחוק היועמ"שים לפיו כל שר ימנה למשרדו יועץ משפטי מהבית, אולי ממרכז הליכוד, חבר, קרוב משפחה? נכון, צריך לתקן, לבצע רפורמות. אבל זו לא רפורמה - זו הפיכה משטרית".

ההפגנה בתל אביב |

ההפגנה בתל אביב | צילום: Erik Marmor/Flash90