במפלגת יש עתיד שוקלים צעד דרמטי - אלו המשמעויות

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אישר היום כי התפטרות של האופוזיציה מהכנסת היא אופציה שעדיין נמצאת על השולחן - מה יקרה אם הצעד הדרמטי יצא אל הפועל

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/02/23 12:16 ה באדר התשפג

במפלגת יש עתיד שוקלים צעד דרמטי - אלו המשמעויות
לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המאבק של האופוזיציה ברפורמה המשפטית הולך ומחריף משבוע לשבוע, ובמקביל להסלמה בהפגנות, ראשי האופוזיציה שוקלים צעד דרמטי, התפטרות כוללת של מפלגות שלמות, כולל הבאים בתור ברשימה להיכנס לכנסת, כך שלמפלגות מהאופוזיציה לא יהיה ייצוג בכנסת.

ראש האופזיציה יאיר לפיד אמר היום על האפשרות בראיון לגלי צה"ל, "אנחנו משאירים הכל על השולחן ונדון בדברים. אני רוצה לשאול מה רוצים שיהיה פה? שיהיה פרלמנט צפון קוריאני? ברגע שממשלת ישראל עושה מהלך מתוכנן לבטל את הדמוקרטיה שום מהלך לא יימנע בדרך".". בשבוע שעבר חברי כנסת נוספים מיש עתיד אישרו כי  דנו על זה במפלגה והנושא עדיין על הפרק".

מעולם בתולדות הכנסת לא היה מצב בו סיעה שלמה התפטרה וכך גם הבאים בתור להיכנס, ובחוק יסוד הכנסת אין התייחסות לתרחיש קיצון שכזה, אבל חוק הייסוד מציין כי, "הכנסת בהיבחרה תהיה בת מאה ועשרים חבר", כך שלכאורה יכולה הכנסת אחרי היבחרה להכיל פחות חברים, אבל לא מן הנמנע כי צעד קיצוני שכזה, אם יעשה, יביא לפיזור הכנסת והליכה לבחירות, אם כי קשה לראות את האיום של יש עתיד מתממש.