צפו בסרטונים ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית: עימותים בין מפגינים לשוטרים באיילון, עשרות נעצרו

ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית נמשכות, והמפגינים חסמו את כבישי איילון - השוטרים החלו במעצרים | המפגינים הדליקו מדורה על איילון וצבעו עליו את הכיתוב "ביבי בוגד" | שלט של נתניהו לצד אורבן, פוטין, ארדואן וחומייני הוצב: "מאומת הסטארטאפ לאומת פשיטת הרגל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/23 21:37 ד באדר התשפג

ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית: עימותים בין מפגינים לשוטרים באיילון, עשרות נעצרו
צילום: Gili Yaari/Flash90

ההפגנות נגד המהפכה המשפטית. גם במוצאי השבת הנוכחי מתקיימת הפגנת המונים בצומת קפלן בתל אביב, והמפגינים ירדו אל איילון וחסמו אותו למרות שהמשטרה נמצאת במקום. אחרי עימותים של המפגינים עם השוטרים, החלו השוטרים במעצרים ועד כה נעצרו שבעה בני אדם. במהלך ההפגנה הושחת הכביש, ובין היתר הודלקה עליו מדורה ונצבע עליו הכיתוב "ביבי בוגד". מהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירה נגד האדם שצבע את הכביש.

(הסרטונים עלו בהתאם לחוק זכויות יוצרים סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

"אבד שיקול דעתו של נתניהו"

בהפגנה הציבו המפגינים שלט ובו נראה נתניהו לצד אורבן, פוטין, ארדואן וחומייני. על השלט נכתב "מאומת הסטארטאפ לאומת פשיטת הרגל". מוקדם יותר הגיבו מארגני ההפגנות לדברי נתניהו נגדם בישיבת הממשלה ומסרו: "כל אזרח ואזרחית שקוראים את דבריו יודעים ששיקול דעתו אבד. זוהי הגברה של דברי ההסתה שלו מאמש נגד מאות אלפי ישראלים טובים שנאבקים על הדמוקרטיה. כך נראה ראש ממשלה שהבין שאיבד את הלגיטימיות שלו. אנו קוראים לנשיא המדינה ולראשי המפלגות לגנות ולהוקיע את דבריו של המסית הלאומי. בושה".

בנוסף, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק נאם בהפגנה בתל אביב ואמר כי זהו המשבר החמור ביותר מאז קום המדינה. "אנחנו כאן, חילונים ודתיים, יהודים וערבים, כדי להגן על מגילת העצמאות. לפנינו הפיכה משטרית, שמהותה התנקשות בדמוקרטיה. אנחנו לא ניתן לזה לקרות, אנחנו נאבק ואנחנו ננצח", אמר. בהמשך נאומו ברק פנה לנשיא הרצוג ושאל: "האם כבודו במחנה ה-D9 או במחנה מגילת העצמאות?".

ברק על רקע שלט שמשווה את ישראל לגרמניה

ברק על רקע שלט שמשווה את ישראל לגרמניה צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

צילום: Erik Marmor/Flash90

 

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il